Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v listopadu 2016 mi bylo voláno spol. Stabil Energy o nabídce super ceny za odběr plny, elektro s neúplnými informacemi a nejsem si uplně jistý, zda jsem jasně souhlasil či snad podepsal. Byl jsem u nich asi 3 týdny pak jsem byl osloven firmou Xenergie a převzat zpět. V tuto dobu mi firma Stabil energy vystavila pokutu za 8000,- . Ve firmě Xenergie mi bylo řečeno, že na to nemají právní nárok, protože odběrné místo bylo ukradeno firmou Stabil. Tak se nic nedělo až do září 2020 kdy mi bylo poslán firmou stabil další dopis s 8000,- sankcí a doplatkem za plyn a elektřinu za dané období (celkem 13000,-) a problém předán "rychleřesenipohledavek.cz" kteří samozřejmě pokračují ve vymáhání. Jsem ochoten zaplatit 5000,- za odebranou energii ale odmítám zaplatit pokutu, která navíc prošla promlčecí lhůtou 3 roky. Samozrejmě nikdo nekomunikuje. Na ERU mi bylo doporučeno nechat dojít až k soudu, kde firma bude muset dokazovta, ale nikdy jsem si tim neprošel a nerad bych platil na konci i za soudy statisíce :(
Vystavení smluvní pokuty Firmou Stabil Energy
Jsem ochotnen zaplatit spotřebovanou energii, ale ne POKUTU 8000,- plus další sankce spojené s vymáháním.
|
Tweet |
Smluvní pokuta (v řešené věci 8 000,- Kč) musí být ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem součástí "smlouvy samotné" (listiny, na níž spotřebitel připojuje svůj podpis). Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti Rychlé řešení pohledávek s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právně relevantního důvodu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit; v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky (zejm. v případě, kdy si je spotřebitel jistý neoprávněností vymáhaného nároku).
Ze stížnosti vyplývá, že spotřebitel již kontaktoval příslušný dozorový orgán, kterým je Energetický regulační úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.