Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Pod tíhou koronavirové situace jsem si objednala Vitamin D v domnění, že jde o národní kampaň na podporu imunitního systému, že bude služka jednorázová, nezávazná a zdarma, jak se píše v obchodních podmínkách.
2. 11. jsem balení obdržela a následně ten samý den zaplatila údajné poštovné 49 Kč. Od té doby mi na email chodí zprávy, které mě obtěžují a nabádají ke koupi dalších produktů.
9.11. jsem dokonce obdržela SMS zprávu o uhrazení produktu, který jsem si údajně zakoupila a brzy se objeví ve schránce. Přitom jsem si žádný jiný produkt neobjednala.
Vitamin D
Požadovala bych odstoupení od smlouvy. Poštovné jsem za Vitamin D zaplatila, ale dál nechci se společností spolupracovat. Trvám na vymazání všech mých údajů a nepřeji si, aby mi dál chodily zprávy, emaily nebo dokonce produkty a pobídky k uhrazení poštovného.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podrobnosti elektronického kontaktu lze za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky využít pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas. Zaslání elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení je dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), zakázáno, pokud tato není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení, skrývá nebo utajuje totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje, nebo je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány. Orgánem příslušným k výkonu dozoru nad dodržováním tohoto zákona je pro šíření takových obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů. K tomuto orgánu je možné podat podnět.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci či nezvedá telefony, je vhodné zaslat reklamaci ve formě dopisu, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii reklamace), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (U Smaltovny 625, České Budějovice 4, 370 01). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník - domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Vážená paní Kubná,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás ujistili, že Vaše objednávka produktu Vitamín D VitaSolaris byla jednorázová a bez jiné učiněné objednávky nebudeme žádné produkty dále zasílat. Úhrada ve výši 49,- Kč byla dne 4.11.2020 připsána na našem bankovním účtu. Rádi bychom Vás také informovali, že SMS zpráva, kterou jste od nás obdržela, měla pouze informativní charakter ve smyslu, že Vám zasíláme potvrzení úhrady právě zmíněného objednaného produktu Vitamín D VitaSolaris. Bohužel naše společnost již dopis na Vaši adresu odeslala, prosím, neberte tedy na něj zřetel. K dnešnímu dni byly Vaše osobní údaje předány k výmazu a z naší strany se tak jedná o poslední kontakt.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.