Společnost


Content for Mobile

Počet nahlášených stížností:187
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46094Neoprávněně účtovany poplatek - celkem 6 x 99,-Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2020, před 4 lety

Jana Emingrová

Znění stížnosti

během měsíce září -říjen 2020 mi přišlo zprávou odsouhlasení platby 3 x 99,-Kč (6.10., 13.10., 20.10.) Na základě toho jsem 29.10. šla do prodejny O2 kde mi řekli že to není jejich záležitost. Dostala jsem od nich fakturu za měsíc - místo 649,-Kč mi přišlo zaplatit 946,- Kč, což odmítám platit. Na místě mi slečna tuto službu odhlásila (prý?), ale hned mi přišlo opět 3 x 99,-Kč (27.10., 3.11. a naposledy 10.11.). Nic jsem si neobjednala a vzhledem k tomu že je mi 70 let a mám pouze důchod, opravdu nehodlám poskytovat jakési poplatky nějakým třetím stranám. Fakturu o 300,-Kč měsíčně platit nehodlám a proto žádám o zrušení těchto poplatků. Děkuji za vyřízení


Požadované řešení

Prosila bych přepracovat fakturu od O2 místo 946,-Kč na 649,- za měsíc 22.9. - 23.10 - a podle toho upravit fakturu, která přijde od 23.10. do 22.11. také na částku 649,-Kč. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2020 21:00, před 4 lety

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Pokud nebyla služba, za kterou je dluh vymáhán, nikdy spotřebitelem objednána, spotřebitel nemá povinnost v souladu s § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podnikateli naúčtovanou částku hradit. Pokud již došlo ke stržení vyžadované částky, může spotřebitel žádat vydání bezdůvodného obohacení, které by v takovém případě na straně podnikatele pravděpodobně vzniklo. Nebude-li podnikatel reagovat, lze ho k vydání bezdůvodného obohacení vyzvat i formou tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Kypru, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2020 20:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.