Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 25.9 jsem se svým vozem jel do zaměstnání kdy nákladnímu vozu, který jel proti mě vystřelil z dvoj montáže kol kámen a rozdrtil mi přední část automobilu. Zároveň nákladnímu vozu působením vymrštění kamenu explodovala pneumatika. Na místo byl zavolán mobilní technik společnosti ČSOB, který vše nafotil a zdokumentoval. Na místě byl sepsán pojištěným i mnou záznam o dopravní nehodě a oběma stranami podepsán. Vše předáno společnosti ČSOB. Dne 3.11 mi přišel dopis se zamítnutím vyplacení pojistného plnění na základě nedostatku důkazů, dle jejich dopisu například videozáznamem. Na to jsem se hned odvolal odvolacím dopisem, kde jsem zmínil některé fakta jako např. že pojištěný s nehodovým dějem souhlasil. Zároveň jsem napsal, že kamerový záznam nemám, jelikož vozovka nebyla monitorována a nejsem osobně povinen vlastnit auto kameru. Dne 11.11 mi přišla odpověď konkrétně od likvidátora společnosti ČSOB Michala N., že není jasný důkaz k tomu, že kámen opravdu odlétl z auta pojištěného jelikož pojištěný tuto situaci nemohl vidět. Což je zřejmé jelikož řídil. Avšak jasný důkaz je i to, že v daný moment mu explodovala pneumatika a že jsem byl svědkem já jelikož kámen skončil pár centimetrů od mé hlavy. Přijde mi absolutně nehorázné se ohánět tvrzením, že hlavní důkaz je to, že pojištěný co řídil vůz nebyl svědkem nehody. To měl během řízení přestat řídit, předpovědět, že bude nehoda, za jízdy si vlézt k danému kolu a počkat až mi kámen rozdrtí vůz?
Žádám společnost o prověření případu, jinak opravdu budu řešit tuto situaci soudní cestou.
Kolena Miroslav
Pojistná událost č.2204032869
Žádám o vyplacení pojistného plnění ve výši stanovené mobilních technikem Petrem Vlasákem ve výši 16 655,-
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s důvody zamítnutí pojistného plnění, je vhodné obrátit se s reklamací přímo na pojišťovnu (www.csobpoj.cz/podnety-stiznosti). Pojišťovna je povinna vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího doručení. K tomu dodáváme, že se v zásadě ztotožňujeme s tím, co spotřebitel uvedl v obsahu stížnosti. Za důkaz je podle našeho názoru nutné požadovat jednak výpověď poškozeného, jednak explozi pneumatiky.
Pro případ nespokojenosti klientů se způsobem vyřízení reklamace, se lze obracet na Ombudsmana uvedené pojišťovny e-mailem na ombudsman@csob.cz, který podnět prošetří a bude spotřebitelku o výsledku šetření informovat.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, je možné také podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Koleno,
reaguji na Vaše podání a dovoluji si Vás informovat, že z důvodu ochrany Vašich osobních údajů Vám byla odpověď odeslána na Vaši e-mailovou adresu.
Děkuji Vám za pochopení.
S pozdravem
Ing. Eva Jabulková
manažer řešení stížností
ČSOB Pojišťovna
Pojistná událost vyřešena. Skupina ČSOB případ přehodnotila a pojistnou událost mi uznala a plnění vyplatila.
Děkuji
S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody.