Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dne 23.9.2020 mi napsal Čedok, že ruší zájezd na Kubu z důvodu pandemie. Po dohodě slíbil, že vrátí již uhrazený zájezd. Ze začátku paní Adamíčková, se kterou jsem věc řešila odpovídala na mé dotazy ale posledních 14 dní již nereaguje a na infolince pořád to samé. Urgujeme účetní oddělení. Ráda bych věděla alespoň nějaký časový horizont, do kdy musí peníze vrátit.
Děkuji
Seifertová
Smlouva číslo 2666677 - Kuba
Vrácení peněz a sdělení do kdy tak bude učiněno.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že pořadatel, který odstoupil od smlouvy o zájezdu, má povinnost vrátit spotřebiteli veškeré jím uhrazené platby, a to do 14 dnů.
V řešené věci není dána působnost zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (znám také jako lex voucher), a není proto možné spotřebiteli vnutit voucher namísto peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.