Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U CA Invia jsme si v lednu 2020 objednali zájezd na Rhodos od 20.6.-28.6.20 (č.sml. 26964735). Pořadatelem zájezdu byla CK Pantour (č.216269). Vzhledem k situaci v ČR i v Řecku, jsme nikam jet nemohli a do dnešního dne nám CK Pantour nevrátila zálohu 14.000,-Kč a nenabídla ani vouchery. Jsme senioři 65+ a je listopad 2020. Jak CA Invia, tak CK Pantour vesele pořádají zájezdy dál. Nechápeme, proč je tak složité vrátit důchodcům zálohu na zájezd - trvá to víc jak půl roku ! Byli ze zákona povinni do 14 dnů zálohu vrátit!
Napsali jsme asi 50 mailů Invii, ta pořád píše, že to řeší, Pantouru jsme napsali maily asi 4, ale ani na jeden nikdo nereagoval a telefony neberou!
Jaroslava a Jiří Vašákovi
č.sml. u CA Invia 26964735 a u CK Pantour 216269
Samozřejmě vrácení zálohy; ze zákona jsou povinni vrátit do 14 dnů!
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti plyne, že zájezd byl zrušen pravděpodobně pořadatelem z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, tedy v souladu s § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Z tohoto důvodu je možné využít speciální úpravu. Dle ustanovení § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (též označován jako "lex voucher"), platí, že osoby starší 65 let věku mají možnost odmítnout vystavení poukazu jako náhradu zrušeného zájezdu a mají nárok požadovat vrácení peněžních prostředků. Zákon tímto režimem zohledňuje, že jde o zvlášť zranitelnou skupinu spotřebitelů.
Pořadatel má v návaznosti na to povinnost peněžní prostředky, které svou výší odpovídají veškerým spotřebitelem doposud uhrazeným platbám, vrátit spotřebiteli ve lhůtě 14 dnů. Jak plyne z výše uvedeného, pořadatel není oprávněn účtovat si jakékoliv storno poplatky.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.