Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46118Neoprávněně požadovaný storno poplatek zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2020, před 4 lety

Katerina Kordovská

Znění stížnosti

Dobrý den, píši za svojí maminku Hanu Ćtvrtníkovou, která je již staršího věku rok nar. 1946 a považuji za svojí morální povinnost vám tuto skutečnost popsat.
Maminka si 31.1.2020 zakoupila pro sebe a svojí kamarádku trvale žijící v Anglii zájezd od CA Invia (pořádající CK Pantour)do Ŕecka na tzv. produkt "chytrá záloha".Uhradila tedy ihned 31.1.2020 za každou účastnici zájezdu 3000,- Kč (6000,- dohromady). Obdržela tzv. splátkový kalendář (přikládám)

Vaše platba se blíží

Vážený kliente,
chtěli bychom Vás upozornit, že podle splátkového kalendáře se blíží platba Vašeho zájezdu. Podrobnosti ohledně částky a datum splatnosti naleznete v aktuálním splátkovém kalendáři níže.
Váš zájezd
ID cestovní smlouvy 6975323
Destinace Řecko (Kréta)
Termín zájezdu 18.09.2020 - 29.09.2020
Přehled objednaných služeb
Zájezd 35 580 CZK
Pojištění pro Vaši dovolenou 3 000 CZK
Cena celkem 38 580 CZK

Aktuální splátkový kalendář
Datum splatnosti Částka Převod na účet K úhradě
31.01.2020 6 000 Kč Variabilní symbol: 6975323

ČSOB - 187874348/0300
________________________________________
ČS - 1943285309/0800
________________________________________
KB - 51-660770297/0100
________________________________________
MONETA Money Bank - 166928407/0600
________________________________________
Raiffeisenbank - 1409485001/5500
________________________________________UniCredit Bank - 2105772532/2700 0 Kč
31.03.2020 14 790 Kč Variabilní symbol: 6975323

ČSOB - 187874348/0300
________________________________________
ČS - 1943285309/0800
________________________________________
KB - 51-660770297/0100
________________________________________
MONETA Money Bank - 166928407/0600
________________________________________
Raiffeisenbank - 1409485001/5500
________________________________________UniCredit Bank - 2105772532/2700 14 790 Kč
09.08.2020 17 790 Kč Variabilní symbol: 6975323

ČSOB - 187874348/0300
________________________________________
ČS - 1943285309/0800
________________________________________
KB - 51-660770297/0100
________________________________________
MONETA Money Bank - 166928407/0600
________________________________________
Raiffeisenbank - 1409485001/5500
________________________________________UniCredit Bank - 2105772532/2700 17 790 Kč
S dotazy mě případně bezevšeho kontaktujte!
S pozdravem
Hana Zöldnerová
Specialista prodeje zájezdů
________________________________________


Invia.cz, a.s., IČO: 26702924, Na Hřebenech II 1718/8, 140 00 Praha 4

Vzhledem k situaci s COVID 19, která u nás i v Anglii panovala, se obě účastnice zájezdu rozhodly svůj zájezd stornovat, odstoupit od smlouvy ještě před úhradou druhé zálohy. Tedy přesně 27.3.2020 a to prostřednictvím mé osoby a mého e-mailu. Obdržela jsem odpověd od CA Invia, že musí kontaktovat CK Pantour o dalším postupu a CK odpověděla viz níže text:

Dobrý den,
výše storna činí 5923 Kč / osoba (11 846 Kč za celý obchodní případ).
Našim klientům bychom rádi nabídli možnost vystavení voucheru v hodnotě zálohy uhrazené vůči CK Pantour. Voucher je možné uplatnit na nákup dovolené v sezónách 2020 a 2021 a je platný do 31.10.2020.Pokud si klient do 30.04.2020 vybere sezónu kdy bude voucher čerpat, tedy zda má v úmyslu letět na dovolenou v roce 2020 nebo 2021, poskytneme na voucher bonus ve výši 2 000 Kč.

Prosíme o zprávu, zda budou klienti chtít využít možnosti vystavení voucheru nebo si přejí odstoupit od smlouvy okamžitě.V případě dotazů či nejasností nás neváhejte kontaktovat.


S pozdravem / Kind regards


Miroslava Husárová


email: info@pantour.cz

Klienty si přáli odstoupit od smlouvy okamžitě bez možnosti využití voucheru vzhledem k jejich věku a k situaci. CK Pantour tedy odpověděla, že klientky musí uhradit storno zájezdu ve výši 50% z celkové ceny zájezdu tzn. 5923 Kč/osoba.

Nechápu proč CA Invia platila 2. zálohu CK Pantour před splatností, když maminka odstoupila od smlouvy před druhou splátkou tzn. 173 dní před uskutečněním zájezdu.

Zdá se mi to velice nemorální a neetické, když v obchodních podmínkách CK Pantour se píše následující:

(STORNOVACÍ PODMÍNKY)
Zákazník má právo kdykoliv před započetím zájezdu odstoupit od
Smlouvy o zájezdu na zájezd s CK PANTOUR, a to osobně nebo písemně
(rozhodující je datum převzetí písemného oznámení).
Výše odstupného, které je zákazník povinen uhradit CK PANTOUR
za každého účastníka v případě odstoupení od Smlouvy o zájezdu na
zájezd či služeb uvedených na Smlouvě o zájezdu:
a) 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1
000,- Kč za osobu
b)49 až 30 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však
20% z předem stanovené celkové ceny za osobu
c) 29 až 15 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však
50% z předem stanovené celkové ceny za osobu
d) 14 až 7 dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však
70% z předem stanovené celkové ceny za osobu
e) v době kratší než 7 dní před odletem 100 % z předem stanovené
celkové ceny za osobu
• skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady CK
PANTOUR a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené
náhrady tuzemským i zahraničním partnerům.
• v případě zrušení účasti spolucestujícího ve dvoulůžkovém studiu/ pokoji je
zákazník povinen doplatit rozdíl jednolůžkového a dvoulůžkového studia/pokoje
pokud stornovací podmínky dostatečně nepokrývají tyto náklady.
• u skupin nad 10 osob se k výše uvedeným lhůtám odstoupení od
smlouvy připočítává vždy 10 kalendářních dní.
• pro výpočet odstupného platí den, kdy bylo odstoupení od Smlouvy o
zájezdu písemnou formou doručeno CK PANTOUR.
Zákazník je povinen uhradit CK PANTOUR odstupné ve stejné výši jako uvedeno
výše v případě, kdy od smlouvy odstoupí CK PANTOUR z důvodů porušení
povinností zákazníkem. Zde uvedené odstupné není povinen zákazník
CK PANTOUR uhradit, pokud zákazník odstoupí od Smlouvy o zájezdu
z důvodů porušení povinností CK PANTOUR. CK PANTOUR je oprávněna
jednostranně započíst odstupné se vzájemnou pohledávkou zákazníka
na vrácení zaplacené ceny zájezdu (včetně zálohy na cenu zájezdu).

Jelikož storno nebylo uhrazeno, obdržela maminka 5.11.2020 dopis od CA Invia o úhradě dluhu do 5 dnů, jinak vše předají právnímu zástupci.

Oslovila jsem známou advokátku, která se ještě pokusila písemně e-mailem s CA Invia spojit a dojít k nějakému smírnému řešení. Bohužel se jí paní ing. Veronika Hrubá, které byla písemnost doručena a která psala výzvu k úhradě neozvala a ani nereagovala ne telefonáty.

Maminka tedy raději vše doplatila, ale za obě staré dámy, bych byla velice ráda, kdyby se tímto jednáním jak CA Invia tak CK Pantour někdo zabýval, jelikož se domnívám, že jejich jednání a vymáhání storna za zájezd, který byl včas stornován, neměli tak vysoké storno požadovat. Ještě musím dodat, že obě účastnice zájezdu byly ochotny a písemně oznámily, že jako storno jsou ochotny považovat již uhrazenou 1. zálohu 3000,-/osoba.

V případě jakýchkoliv dotazů jsem vám k dispozici
tel. č. 602354238

Kordovská Kateřina

Předem děkuji za jakoukoliv odpověď.


Produkt

CA Invia a CK Pantour


Požadované řešení

vrácení neoprávněného storna poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2020 14:01, před 4 lety

Výše storno poplatku by měla být obsahem smluvního ujednání stran. Dle odst. 8 písm. a) Všeobecných obchodních podmínek společnosti Pantour s.r.o. platí, že spotřebitel je povinen uhradit při odstoupení od smlouvy v termínu 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1 000,- Kč za osobu. Má-li spotřebitelka hradit náklady, které jsou pro danou situaci nepřiměřené a má přitom podezření, že částka neodpovídá reálně vynaloženým nákladům, může po společnosti požadovat, aby ji prokázala, že k uhrazení nákladů ve výši, která je po spotřebitelce vyžadována, skutečně došlo.

Je-li storno oznámeno 173 dnů před odletem, je poměrně nepravděpodobné, že by se skutečné náklady spojené se zrušením smlouvy vyšplhaly na šestinásobek fixního storno poplatku (ten činí 1000,- Kč/os.). Jelikož evidujeme zvýšené množství stížností s obdobným obsahem, doporučujeme spotřebitelce využít výše popsaný postup a společnost požádat o vyúčtování, na kterém založila své nároky na zaplacení storna ve výši 5923,- Kč. Nebude-li spotřebitelce vyhověno, je možné obrátit se na advokáta a jeho prostřednictvím podat civilní žalobu na vydání bezdůvodného obohacení. Seznam advokátů je mj. dostupný z https://www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2021 23:53, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.