Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obdobný problém, jako u stížnosti č.: 46116:
U CA Invia jsme si v listopadu 2019 objednali zájezd do Turecka v plánovaném termínu 7.9 - 14.9.2020 (č.sml. 6832918). Pořadatelem zájezdu byla CK Pantour. Dne 28.8 (po opakované urgenci) jsme obdrželi od CA Invia informaci o zrušení zájezdu. Dne 29.8 2020 jsem vzhledem k situaci s nákazou Covid-19 odmítnul nabízené náhradní zájezdy do Řecka a Bulharska a požádal o vrácení zálohy.
Dne 2.9.2020 jsem pomocí formuláře zaslaným CA Invia odeslal Žádost o vrácení přeplatku ve výši 36 829 Kč na uvedenou CA.
Do dnešního dne nám peníze , ani po několikeré urgenci, nebyly vráceny.
Společně s manželkou patříme do skupiny obyvatel 65+ .
Ca Invia po urgencích opakovaně oznamuje, že CK Pantour o vrácení přeplatku žádá a že nám je následně přepošle, CK Pantour na odeslané žádosti nereaguje !!!
Vrácení přeplatku za neuskutečněný zájezd
V souladu se zákonem okamžité vrácení zálohy za neuskutečněný zájezd/ přeplatku ve výši 36 829,- Kč
|
Tweet |
Dle § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že podnikatel je povinen navrátit spotřebiteli do 14 dnů od odstoupení od smlouvy veškeré platby vynaložené spotřebitelem na zájezd.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, a v tomto případě dokonce několikanásobně, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.