Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po provedení přípravy přepojení na 3fázový jistič jsem byl 24.7.2019 informován, že byl požadavek na zvýšení předán distributorovi (E.ON) a DO 10 DNŮ se dozvím PLÁNOVANÝ TERMÍN práce (aby můj elektrikář přepojil předpřipravený vnitřní jistič). O termínu jsem však informován nebyl a dne 1.8. (po 5 dnech) se na zahraniční dovolené z mailu E.ONu dozvěděl o provedení práce. Tak byl přerušen přívod elektřiny do bytu a po návratu 3.8. jsme tak zjistili, že „vytekla“ lednice a mrazák, a den a půl museli fungovat v bytě bez proudu.
E.ON sdělil, že plánovaný termín předal spol. innogy, tu jsem kontaktoval vzápětí, odeslal vyjádření a foto a očekával vyřešení reklamace - uznání chyby spočívající v nepředání informace o termínu servisní práce a následný dialog vedoucí ke kompenzaci. Reklamace však byla opakovaně zamítnuta: že E.ON práci provedl správně (nezpochybňoval jsem), že jsem se po 10 dnech neozval (práce byla provedena dříve) a nyní bylo sděleno, že na další podněty již nebudou reagovat.
Očekával jsem finanční kompenzaci za zkažené potraviny a ostatní vzniklé problémy - skutečně nevidím, kde by na mé straně mohla být vina, když nám byl "svévolně" bez informování odpojen přívod elektřiny.
|
Tweet |
Pokud byl mezi spotřebitelem a společností ujednán určitý postup, nemůže se společnosti od tohoto postupu bezdůvodně odchýlit. Byla-li součástí ujednání i oznamovací povinnost, která nebyla následně řádně a včas splněna, mohlo by se jednat o porušení smluvní povinnosti. Spotřebitel by v takovém případě měl nárok na náhradu škody ve smyslu § 2913 občanského zákoníku, přičemž z obsahu stížnosti plyne, že škoda skutečně vznikla, a bylo tomu tak v důsledku přerušení dodávky elektrického proudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.