Společnost


AUTOBOND GROUP a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46134Odstoupení od smlovy pro nedodržení termínu opravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2020, před 4 lety

Vladimír Procházka

Znění stížnosti

Dobrý den,

14.4. 2020 jsem koupil předváděcí auto Kia e-Niro za 1 080 000 Kč.RZ EL331AA, VIN KNACC81GFK5006753
Při koupi jsem zjistil podivné zvuky při rozjíždění a prodejcem jsem byl ujištěn o hluku od pneumatik.
Během doby jsem byl v 2x servisu, že tam něco klape. Až na potřetí si tam auto nechaly a zjistily závadu na převodovce-motoru, po vypuštění oleje našly ocelové šponky.
Auto mám u vás třetí měsíc a podle technika dne 9.11.2020 je náhradní díl v nedohlednu.
16.10.2020 jsem posílal odstoupení od smlouvy pro nedodržení termínu opravy.Podle paragrafu 2161 odst.2z.č.89/2012obč.zákoníku, 2106 odst2 OZ, 19 odst.3 z.č.634/1992 Sb, zákona o ochraně spotřebitele, využil svého práva o odstoupení od smlouvy.
Tato žádost mi byla zamítnuta z nepochopitelných důvodů.
Stále trvám na odstoupení od smlouvy, vrácení kupní ceny a objednávce nového vozu.
Nechci to řešit přes soud protože věřím v řešení a vstřícnost.


Spozdravem
Vladimír Procházka

První reklamace jsem uplatnil 9.7.2020. - neuznaná
Druhá reklamace 31.8.2020 - uznaná na výměnu motoru
16.10.2020 doručeno k prodejci odstoupení od smlouvy
12.11.2020 dělají mrtvého brouka, přestože jsem poslal předžalobní upomínku a několikrát jsem upozornil na odstoupení od smlouvy.


Produkt

Vadný motor a převodovka u el.auta zn. Kia e-Niro


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2020 13:41, před 4 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Ze stížnosti vyplývá, že společnosti již byla zaslána i tzv. předžalobní výzva dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zasílání další takové výzvy proto nepovažujeme za účelné. Vzhledem k částce přesahující milion korun doporučujeme kontaktovat advokáta a podat jeho prostřednictvím civilní žalobu. Kromě kupní ceny lze požadovat i zákonné úroky z prodlení.

Seznam advokátů je dostupný mj. z: https://www.dtest.cz/advokati.

Mimo to má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2021 16:28, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.