Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#4614Neopravitelná vada

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2014, před 10 lety

Vlastimil Dolinský

Znění stížnosti

U společnosti CZC.CZ jsem reklamoval v záruční době hard disk z důvodů vadných sektorů. Vada byla uznána jako záruční s odůvodněním "Oprava - Vada odstranitelná, z ekonomických důvodů řešeno výměnou".

Já jsem se závěrem nesouhlasil protože v případě výměny jde o vadu neodstranitelnou a požaduji odstoupení od kupní smlouvy.

CZC.CZ odpověděli:
"Nemohu s vámi souhlasit. Vada byla odstranitelná a byla odstraněna výměnou věci. Reklamace je uzavřena v souladu občanským zákoníkem.
Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, doporučuji se obrátit na dTest, případně na ČOI."

Na informační lince ČOI mi sdělili, že CZC.CZ tímto porušuje zákon ale že toto je mimo kompetence ČOI.

Navíc jsem našel toto rozhodnutí:
Z rozsudku Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 33 Odo 154/2003, ze dne 21.5.2003 vyplývá, že za neupotřebitelnou je třeba považovat takovou věc, u níž vyšla najevo neodstranitelná vada, a předmět koupě nelze pro ni užívat dohodnutým způsobem nebo řádně, nebo vyšla najevo obdobná vada, která je sice odstranitelná, avšak náklady na opravu jsou neúměrné ceně věci - oprava by byla ekonomicky neúčelným nákladem v poměru ke kupní ceně, což způsobuje, že zjištěná vada je vadou neodstranitelnou. V případě, že se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná dle výše uvedeného, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy.


Postupoval CZC.CZ správně když neuznal vadu jako neodstranitelnou a neumožnil odstoupení od kupní smlouvy?


Produkt

HDD WesternDigital Scorpio Black 7500BPKT, 2,5", SATA/300, 16MB - 750GB


Požadované řešení

Klasifikace vady jako neodstranitelná a odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2014 16:15, před 10 lety

Citovaný rozsudek potvrzuje, že v takovém případě nastupuje režim týkající se vad neodstranitelných. To platí v případě, kdy byla kupní smlouva uzavřena za účinnosti zák.č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (účinnost do 31.12.2013). V takovém případě by měl spotřebitel právo volby mezi výměnou a odstoupením.
Pokud byl výrobek zakoupen již za účinnosti zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a reklamace byla uplaněna v prvních šesti měsících od převzetí věci, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí, kdy spotřebitel může požadovat odstoupení až v případě, kdy není možné odstranit vadu výměnou (§ 2169 OZ). Po uplynutí šesti měcíců nastupuje kritérium podstatného a nepodstaného porušení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2014 14:13, před 10 lety

Dobrý den pane Dolinský,

dle našeho názoru je reklamace vyřešena správně. Pro dTest přikládám RMA protokol do přílohy.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2014 15:04, před 10 lety

Z reklamačního protokolu vyplývá, že kupní smlouva byla uzavřena dle zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Reklamaci je tedy nutné řešit dle ustanovení § 622 občanského zákoníku. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. V tomto případě se prodávajícímu nevyplatilo vadu odstraňovat, shledal ji tedy nerentabilní. Toto rozhodnutí je v podstatě na prodejci. Ale v takovém případě se i v souladu s citovaným rozhodnutím přesouváme do ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví práva, jde-li o vadu neodstranitelnou. V takovém případě si spotřebitel může zvolit mezi výměnou a vrácení peněz. Požadavek spotřebitele by měl být prodávajícím respektován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2014 09:24, před 10 lety

Vystaven dobropis 1614038856. Prosím o ukončení stížnosti.

Děkuji.
Lukáš Boček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.11.2014 20:27, před 10 lety


Vlastimil Dolinský

Hodnocení:

Komentář: CZC.CZ moji argumentaci ani vyjádření dTestu nejdříve neuznali, nakonec po emailových urgencích ustoupili k mé spokojenosti.
Díky