Společnost


DUFY TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46143Neuznana reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2020, před 4 lety

Martin Bílík

Znění stížnosti

Dobry den,
mam problem s uznanim reklamace na rozvodovou sadu a konkretne vodni pumpu, kterou jsem koupil v internetovem obchode DUFY TRADE s.r.o. od pana H. a to 20. 6. 2019. Po cca roce provozu v aute jsem zjistil, ze prosakuje chladici kapalina pres protimrazovou zatku.Prodejci jsem volal a ten rekl, ze musim poslat vse vcetne rozvodu, ktere k sade patri a musim vyplnit reklamacni protokol s tim, ze k tomu mam dat kopii velkeho technickeho prukazu k autu.Vse jsem vyplnil a okopiroval a v puvodnim obalu jsem to poslal postou. Poslal jsem to 1. 10. 2020, takze druhy den to meli.Opravu jsem si provadel sam svepomoci, protoze znam technologicky postup vymeny a mam s temito vymenama zkusenosti a mam k tomu i potrebne pripravky a nadradi.V utery 10. 11. 2020 mi rozvodova sada prisla zpet s vyjadrenim pana H., ze reklamacni rizeni nebylo zahajene kvuli tomu, ze jsem to nenechal namontovat v odbornem servisu a dal bylo ve vyjadreni zkopirovana cast vseobecnych podminek, kde to skutecne bylo uvedeno.Samozrejme me to rozcililo, protoze motory sam spravuju uz nejakou dobu a vzdy to provedu jak to ma spravne byt. Auto, na kterem jsem to delal je zeny a nevim, proc bych to mel delat spatne.Sam bych si pridelal praci. Co se tyce vseobecnych podminek, tak je pan H. menil nebo nechal zmenit 20. 10. 2020. Zrejme mu tam neco nepasovalo, tak si to upravil ku svemu prospechu.Jak vypadaly vseobecne podminky v dobe koupe nevim a jestli tam byla stat o tom, ze to musi byt namontovane v odbornem servise si nepamatuju. Pokud to tam bylo, tak si myslim, ze se prodejce kryje, at muze reklamovat co chce. Dle tech podminek si tam muze pridat co chce, takze by jste si sami nemohli vymenit ani zarovku, protoze by jste nemeli papir ze servisu. Pana H. vubec nezajimalo, ze je vadny vyrobek nebo jeho cast jen to jestli mam papir z odborneho servisu. Proc tedy uvadi v reklamacnim protokolu moznost opravy svepomoci, kdyz to skoro neni mozne.Jeho pristup se mi nelibil. Nemel zadnou ochotu se domluvit a vyjit vstric zakaznikovi.Prijde mi, ze to u nej pres mesic lezelo a az jsem se ozval, tak napsal nejaky papir a poslal to zpet.Jak jsem auto opravoval, tak jsem tam musel koupit novou rozvodovou sadu s vodni pumpou, at to muze fungovat, ale to uz jsem koupil jinde.Snad to bude v poradku. Auto do ted jezdi bez problemu. Je mozne jej nejak pokutovat za nedodrzeni reklamacni doby 30 dni? Predpokladam, ze se s tim nic neda delat. Chtel bych alespon nekde napsat pro zakazniky co u nej chteji kupovat, ze je to neseriozni prodejce. Pri prodeji cehokoliv pokud to nevraceji nebo nereklamuji to nezjisti. Ted jsem se dival na recenze na heurece na tento obchod a maji s nim podobnou zkusenost jak z vracenim zbozi a nasledne penez, tak i reklamaci.
S pozdravem Bílík


Produkt

Vodní pumpa + sada ozubeného řemene SNR KDP452.180


Požadované řešení

Vraceni peněz. Sada mi je k nicemu, uz jsem musel koupit jinou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2020 10:51, před 4 lety

Uplatňuje-li spotřebitel nároky z vadného plnění (tj. reklamuje zboží) v zákonné záruční době, není možné spotřebitele omezovat v jeho právu tyto nároky uplatnit smluvním ujednáním, a to bez ohledu na to, zda je takové ujednání obsaženo ve smlouvě samotné nebo v obchodních podmínkách. Zákonná záruční je 24 měsíců a je upravena v § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tento výše zmíněný zákaz vychází z § 1813 a § 1814 písm. a) občanského zákoníku, který stanoví, že se zakazují ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění. Ujednání popsané ve stížnosti je takovýmto zakázaným ujednáním. K takovému ujednání se na základě § 1815 občanského zákoníku vůbec nepřihlíží.

Takovéto smluvní omezení (resp. vymezení) podmínek, za kterých lze nároky z vadného plnění uplatnit je možné uvést pouze u tzv. smluvní záruky za jakost (tedy nikoliv výše zmíněné zákonné záruky), kterou se podnikatel zavazuje spotřebiteli zpravidla nad rámec zákonné záruční lhůty (např. smluvní záruka za jakost může činit 5 let, tedy přesně řečeno 3 roky nad rámec zákonných 24 měsíců). Z obsahu stížnosti ovšem vyplývá, že se jednalo spíše o "klasickou" reklamaci v zákonné záruční době, nikoliv o reklamaci na základě smluvní záruky za jakost, proto podle nás není smluvní omezení, které stanoví povinnost montáže specializovaným servisem, možné a nepřihlíží se k němu.

Pokud tedy spotřebitel zboží namontoval svépomocí, není to na překážku uplatnění práv z vadného plnění. Podnikatel tedy nemůže reklamaci zamítnout s tím, že spotřebitel nepostupoval jak mu přikazuje ze zákona zakázané ujednání obchodních podmínek. Domníváme se, že pokud odůvodnění zamítnutí reklamace neobsahuje jiný, právně relevantní důvod, nebyla reklamace vůbec řádně vyřízena.

Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 14:12, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.