Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, z cestovní kanceláří Pantour máme prostřednictvím spol. Invia uzavřenou smlouvu na zájezd na Korfu, číslo objednávky 6937095 v částce 31780 Kč. Zájezd byl ze strany CK zrušen. Byl nám nabídnut buď jiný hotel v jiném termínu nebo možnost vrácení již zaplacené částky. Zvolili jsme možnost vrácení zaplacené částky- 31 780 Kč, nicméně ani po uplynutí více než 60 dnů od naší žádosti o vrácení přeplatku nám nebyly peníze vráceny. Prosím o vrácení uhrazené platby v plném rozsahu. Vrácení peněz opakovaně urgujeme u zprostředkovatele zájezdu společnosti Invia. Vzhledem k tomu, že společnost Pantour není v insolvenci, věřím , že dostojí svým závazkům a nebudeme muset podniknout další právní kroky.
S pozdravem
Mgr. Šárka Trochová
sarka.trochova@sanofi.com, tel. 702038128
zájezd na Korfu od spol.Pantour, objednávka č. 6937095
Dobrý den,
požadujeme vrácení peněz za zrušený zájezd, objednávka č. 6937095, částka 31780 Kč v plném rozsahu.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že pořadatel, který odstoupil od smlouvy o zájezdu, má povinnost vrátit spotřebiteli veškeré jím uhrazené platby, a to do 14 dnů.
Nejednalo-li se o zájezd s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, není dána působnost zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (znám také jako lex voucher), a není proto možné spotřebiteli vnutit voucher namísto peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.