Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má stížnost se týká ohledně objednávky a přístupu zaměstnance na damejidlo.cz.
Vznikla situace byla následující:
Moje objednávka jídla přes dámejídlo byla z restaurace Burger King. Kurýr mi doručil objednávku, která patřila pro někoho jiného. Již se ale za mnou s tou mojí objednávkou nevracel, jelikož ta moje už byla předána jinému zákazníkovi. Pomineme fakt že ta cizí objednávka (pokrm) která mi byla doručena byla studená a ne chutná. Došlo k úniku mých osobních údajů (tel.číslo, adresa) jinému zákazníkovi. Jelikož na účtence s objednávkou jsou tyto údaje uvedené. Já mám zase údaje toho druhého zákazníka. Komunikace ze strany damejidlo byla arogantní a pracovník neměl pochopení. Kompenzace z jejich strany nebyla adekvátní a ani nedosahovala výše mé zaplacené objednávky.
Veškerou dokumentaci komunikace mám plus foto cizí účtenky s údaji jiného zákazníka.
Zde už se jedná o doručení špatné objednávky ale o úniku mých osobních údajů
Finanční kompenzaci
|
Tweet |
Dle čl. 5 odst. 1 písm. f) Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR), má podnikatel povinnost osobní údaje zpracovat takovým způsobem, který zajistí náležité zabezpečení osobních údajů, včetně jejich ochrany pomocí vhodných technických nebo organizačních opatření před neoprávněným či protiprávním zpracováním a před náhodnou ztrátou, zničením nebo poškozením („integrita a důvěrnost“).
Dle čl. 24 GDPR nutná opatření, která musí správce přijmout k tomu, aby zajistil soulad s GDPR, musí odpovídat míře rizika, které dané zpracování představuje. Riziko musí vyhodnotit podnikatel na základě komplexního posouzení, při kterém bude brát do úvahy náklady, stav techniky či povahu, rozsah a účely zpracování a dále pravděpodobnost a závažnost potenciálního rizika pro práva a svobody fyzických osob. Stejně tak na základě rizika přijme opatření k tomu, aby byl v případě potřeby schopen prokázat dozorovému úřadu, že potřebná opatření k zajištění souladu přijal.
Pokud se spotřebitel domnívá, že ze strany podnikatele došlo k porušení tzv. zásady odpovědnosti při správě jeho osobních údajů, může podat podnět dozorovému úřadu. Tím je Úřad pro ochranu osobních údajů.
Ohledně rozdílu v ceně a dodání jiného jídla platí, že spotřebitel má nárok na rozdíl v ceně mezi objednaným a zaplaceným jídlem a skutečně dodaným jídlem, které cenou neodpovídá zaplacené částce. Rozdíl, nebude-li spotřebiteli vyplacen, je bezdůvodným obohacením na straně společnosti ve smyslu § 2991 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.