Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.8.2020 jsem se stal účastníkem dopravní nehody, ve které jsem byl poškozenou stranou (viník nehody mi nedal přednost zprava). Vozidlo viníka nehody bylo pojištěno u společnosti UNIQA pojišťovna, a.s. (dále jen pojišťovna). Své vozidlo (Škoda Fabia 5J) jsem nechal opravit v autorizovaném servisu Škoda. Po opravě si pojišťovna vyžádala podrobný popis nehody a následně se rozhodla zkrátit plnění opravy mého vozidla o cenu opravy levého prahu mého vozidla (11 763,80 Kč) a s tím související nárok na náhradní vozidlo po dobu této opravu (3 992,50 Kč), s odůvodněním: „Z pojistného byla odečtena oprava prahu, kdy charakter poškození neodpovídá nehodovému ději.“ Proti tomuto rozhodnutí jsem se odvolal, v odvolání jsem uvedl dva svědky, kteří mohou dosvědčit, že mé vozidlo nebylo před nehodou poškozené. Zároveň z fotodokumentace místa nehody je patrné, že nárazník vozidla viníka je poškozen na spodní hraně, tedy v místě, které způsobilo poškození prahu na mém vozidle.
Od společnosti UNIQA pojišťovna, a.s. požaduji úplné plnění ceny opravy mého vozidla.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li spotřebitel se svým požadavkem úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci (viníkovi dopravní nehody).
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.