Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 6.11. jsem uhradila zboží - objednávka číslo 1140221275, včetně poplatku za služby.
Zboží mělo být předáno 11.11.2020 od 17,00 do 19,30. Téhož dne mi přišla v 14,16 hod SMS, kde jste mi sdělili, že předání zboží se nekoná z technických důvodů a že budu kontaktována vašimi pracovníky. V té době mnou pověřená osoba - můj syn byl již na cestě do Prahy. Avšak jak slibovala vaše SMS, nikdo se mi neozval. Předpokládala bych, že vaše selhání bude promptně řešeno, někdo mě bude neprodleně kontaktovat s náhradním termínem. Zkoušela jsem se s vámi telefonicky spojit, na vámi uvedené číslo 234567890. Po několika marných pokusech se mi podařilo spojit s vaším robotem. Po 46 minutách poslouchání hudby a robotických hlášek jsem hovor vzdala. Tak otřesné jednání jsem už dlouho nezažila. Lituji, že jsem si křeslo koupila u vás a tudíž potah nikde jinde neseženu. Opravdu, pohrdání zákazníkem. Kdo mi zaplatí tyto náklady na telefon, kdo mi zaplatí náklady na zbytečnou cestu. Takto vaši zaměstnanci jednají se zákazníky. Otřesné. Rozhodla jsem se vyčkat vaší reakce do 13.11.2020. V případě, že mi do této doby závazně nesdělíte dodání zboží, obrátím se na ČOI. S pozdravem Miloslava Jantačová
objednávka číslo 1140221275 - zboží nedodáno, bez kontaktu ze stany IKEA. Nelze se s nikým telefonicky spojit.
Vyřešení do 13.11.2020- zaslání zboží na náklady IKEA, jinak se obracím na ČOI.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.