Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stavební spořitelna mi ukončila smlouvu o stavebním spoření, aniž by byla na účtu cílová částka sjednaná ve smlouvě.
Vysvětlení od stavební spořitelny je následující: za současných podmínek finančního trhu už není v našich silách, abychom Vám nabízeli stávající zhodnocení peněz na Vašem účtu stavebního spoření a proto smlouvu ukončujeme a vypovídáme. Smlouva je z roku 2003. Myslím si, že by na to dle všeobecných podmínek neměli mít nárok.
Mám již naskenované dokumenty a jsem připraven doložit:
- návrh na uzavření smlouvy na toto stavební spoření
- všeobecné obchodní podmínky, které jsem k tomu dostal
- výpověď od stavební spořitelny
- moji nesouhlasnou reakci na tuto výpověď
- reakci stavební spořitelny na můj nesouhlas
V tuto chvíli bych požádal o posouzení zákonné správnosti této výpovědi a v případě, že by na to neměli nárok i o nějaký návrh další reakce, kterou bych na stavební spořitelnu odeslal.
|
Tweet |
V případě, kdy stavební spořitelnou uvedený výpovědní důvod není v souladu se smlouvou a všeobecnými obchodními podmínkami, může spotřebitel stavební spořitelně zaslat nesouhlas s výpovědí smlouvy o stavebním spoření. Nesouhlas doporučujeme zaslat doporučeným dopisem a argumentovat zněním všeobecných obchodních podmínek.
Pokud se nebude dařit se stavební spořitelnou dohodnout, tedy stavební spořitelna nezmění své stanovisko, ani po zaslání nesouhlasu, může se spotřebitel následně obrátit na kancelář finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný k rozhodování sporů týkajících smluv o stavebním spoření, a to dle ustanovení § 1 odst. 1 písm. g) zákona č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi. Finanční arbitr je příslušný mimo jiné rozhodovat spory o platnost výpovědi nebo ukončení smlouvy o stavebním spoření. Finanční arbitr je veřejným orgánem, řízení před finančním arbitrem není zpoplatněno. Podat návrh na zahájení řízení může spotřebitel na internetových stránkách finančního arbitra http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.
Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví
Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)