Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
Dne 11.09.2020 jsem zakoupil osobní automobil v AAA AUTO Brno. Dne 29.10.2020 bylo auto přistaveno do autorizovaného servisu Škoda, kde byly zjištěny vady. Nejpodstatnější a nejzávažnější vadou na automobilu dle technika je: Únik oleje od netěsného víka ventilů a z větší části olej spotřebováván přes spalovací prostor, kde je to patrné při přidání plynu, kdy z výfuku vyline světlí dým a je cítit zápach spáleného oleje. Dle vyjádření mechanika bude s největší pravděpodobností motor na výměnu protože by jeho oprava byla neekonomická. Oprava vozu by vyšla na téměř 200 tisíc (včetně dalších závad). V kupní smlouvě je uvedeno zvýšená spotřeba oleje (je tím myšleno 1l/40km?) Dne 02.11.2020 jsem podal žádost o odstoupení od kupní smlouvy včetně vyjádření technika kde popisuje závažnost a nákladnost oprav(dle jeho slov by auto neprošlo STK a ani emisemi. Svým charakterem se jedná o vadu skrytou mající svůj původ nikoli v běžném opotřebení. Dne 13.11.2020 byl doručen dopis s vyjádřením o zamítnutí raklamace. Kde jsem apeloval na závadu viz výše ke které se nevyjádřili.
Škoda Roomster, RZ 5J64076, Rok výroby 2008. VIN TMBMC65J485034793
Chci odstoupit od kupní smlouvy a vrácení celé částky.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Grubere,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vady, které vycházejí z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.