Společnost


TRAVEL FAMILY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46180Platba za neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2020, před 4 lety

Kateřina Pelechová

Znění stížnosti

9.11.2019 jsme zaplatily celou cenu zájezdu č. 20 002 347 u CK TRAVEL FAMILY s.r.o. Zájezd se měl konat 3.6.2020 - 13.6.2020.
20.5.2020 jsme kontaktovaly CK /která nekontaktovala nás/, protože z důvodu pandemie již bylo jisté, že se zájezd neuskuteční.
Protože jsme sestry narozené 1937 a 1943, žádaly jsme o vrácení platby za zájezd. Z důvodu našeho věku jsme voucher /o této možnosti jsme byly informovány z medií/ jasně odmítly.
Následovaly naše nesčetné urgence a občasné odpovědi CK s nabídkou voucherů.
29.6.2020 jsme obdržely e-mail se slibem vrácení platby nejpozději do 31.8.2020. Další urgence zůstaly bez odezvy.


Produkt

Zájezd č. 20 002 347 Řecko - Kréta - Plakias 3.6.2020 - 13.6.2020 cena 23 204,00 CZK


Požadované řešení

Okamžité vrácení celé platby za neuskutečněný zájezd.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2020 11:28, před 4 lety

Dle § 6 odst. 5 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (též známý jako lex voucher), ve spojení s § 3 odst. 3 téhož zákona platí, že podnikatel je povinen navrátit spotřebiteli do 14 dnů ode dne odmítnutí voucheru na náhradní zájezd veškeré platby vynaložené spotřebitelem na zájezd.

Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, a v tomto případě dokonce několikanásobně, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2021 13:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.