Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#46217Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2020, před 4 lety

Lucie Endlova

Znění stížnosti

Dne 15.1.2020 jsem zakoupila v prodejně DATART v Olomouci v Šantovce notebook Asus VivoBook, který dne 2.11. přestal fungovat. Nešel zapnout, nereagoval na připojení nabíječky. Dne 4.11. byl předán na reklamaci. Dne 10.11. mne kontaktovali nejspíš ze záručního servisu, že notebook je zevnitř zkorodovaný a že opravu můžou provézt pouze na mé náklady. Ta by měla být ve výši cca 8 tiíc korun. Při dotazu jak je toto možné mi sdělili, že notebook musel být politý nějakou tekutinou. To jsem jim zamítla, notebook má své místo vedle televize a bydlím sama, takže se to nemohlo stát ani nikomu jinému. Při dotazu v nezávislém servise mi bylo řečeno, že při polití by se notebook vyskratoval hned, že by nestačil ani zkorodovat. To je podle slov odborníka dlouhodobý proces. Tudíž zjištěná závada odporuje i jejich tvrzení. K tomu všemu byla příčina poškození označena jako mechanické poškození. I při předávání výrobku k reklamaci byl notebook pracovníkem označen, že je jako nový.


Produkt

Notebook Asus VivoBook A420UA-EK147TS EAN: 4718017406888


Požadované řešení

Požadované řešení je výměna pokaženého notebooku, popřípadě jeho oprava.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2020 16:54, před 4 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2020 19:05, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.