Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Vše se stalo dne 9.9.2020, kdy nám byla firmou XXXLutz instalována kuchyňská linka včetně spotřebičů. Reklamaci poškrábaného elektrického spotřebiče Electrolux (sklokeramické varné plynové desky) a reklamaci špatných služeb při instalaci kuchyňské linky jsme nahlásili den poté, a to dne 10.9.2020, do dnešního dne jsme obdrželi jednou větou pouze informaci, že bude varná deska vyměněna kus za kus. Dnes je 15.11.2020 a i po několikátém zkontaktování firmy XXXLutz se nám nikdo neozval s vyjádřením nápravy, bohužel ani kvůli výměně varné desky.
Souhrn celé věci naleznete níže.
Reklamovali jsme sklokeramickou varnou plynovou desku, která nám byla dodána znatelně a hloubkově poškrábaná. Fotografie byly dodány.
Zároveň jsme zaslali zpětnou vazbu k zakoupeným službám firmy XXXLutz na oddělení kuchyní, ale bohužel se nám k tomu vůbec nikdo nevyjádřil. Stylem jakým byla montáž od první chvíle provedena byla velice znepokojující, neboť jsem si byla vědoma garantované kvality při prodeji produktů společností XXXLUTZ. V tomto případě kvalita služeb nebyla v žádném aspektu naplněna!
Montážníci kuchyňské linky neměli předané informace, které jsem opakovaně komunikovala zaměstnanci prodejního týmu na prodejně, a to při osobních schůzkách, tak také telefonicky.
Jednalo se zejména o sdělení požadavku chemického kotvení a výřezu určitých částí podlahy ke správnému položení kuchyňské linky u plovoucí podlahy. Vše mi bylo potvrzeno také technikem při kontrolním zaměření.
V neposlední řadě došlo také ke zjištění mechanického poškrábaní baterie a finálně nálezu poškození sklokeramické desky. Baterie byla ještě v ten samý den vyměněna a namontována tedy nová. Firmou byla také dodána chybně vyhotovená jedna ze spodních skříněk, která musela být na místě technikem upravena (vyřezávání zadní strany).
Tyto a další detaily pro mne a partnera při montáži znamenali značnou časovou ztrátu, jelikož zaměstnaci firmy odjeli k nákupu chybějícího materiálu a montáž tudíž začala se značným zpožděním v průběhu pracovního dne!
Při reklamaci spotřebiče a konzultaci této situace osobně se zaměstnancem firmy XXXLutz dne 10.9.2020 nám také byla sdělena chybná informace o nedoplatku kuchyňské linky i přesto, že částka byla již několik měsíců zpět zaplacena v plné výši osobně na prodejně v Brně při koupi produktu a služeb spojených s montáží, dopravou kuchyňské linky!
Poprosili jsme o předání celé situace na reklamační oddělení a zaslání naší stížnosti kompetentní osobě obchodního oddělení společnosti XXXLUTZ v Brně, ale opravdu i po několika připomenutích se nám nikdo neozval s žádným vyjádřením, popřípadě omluvou.
sklokeramická varná plynová deska Electrolux KGG6426K + špatná instalace kuchyňské linky
V prvé řadě bychom očekávali aspoň nějaké vyrozumnění ze strany firmy XXXLutz. Následně kontaktování příslušnou osobou a předání návrhu vyřešení celé nepříjemné záležitosti.
Představovali jsme si, že se nám někdo ozve s omluvou a nabídkou vzniklé škody, například voucherem.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady, je-li to nezbytné. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.