Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, v létě jsem si koupila na mall.cz telefon Xiaomi Redmi Note 9. Od začátku se telefon sekal, vyskakoval z aplikací atd. Cca po měsíci jsem ho dala na reklamaci, vrátil se se statusem: Závada nenalezena. Od prvního dne ovšem zlobil zase. Na rady servisu jsem aktualizovala a několikrát dělala tovární nastavení, telefon stále zlobil, až zkolaboval úplně. Donesla jsem ho opět na reklamaci, jež byla ukončena tak, že se závada neprojevila. Telefon samozřejmě zlobí i nadále. Na mall.cz mi bylo jak na Fb chatu, tak po telefonu oznámeno, že s tím nic neudělají a že si ho mám reklamovat pořád dokola. Závad je více než 12, na reklamaci jsem s telefonem zaslala i screeny různých záseků, vibrací, zdvojených obrazovek atd., ale podle nich je telefon v pořádku.
Xiaomi Redmi Note 9 Forest Green , sériové číslo: 27991/K0RS06878
Chci vyměnit zboží za nové nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdí, že se závada neprojevila, doporučujeme při přebírání věci z reklamace spotřebiteli ihned na místě ověřit si náležité fungování věci, pokud by byla však reklamace byla znovu zamítnuta prodejcem a v souladu se zákonem náležitě odůvodněna, doporučujeme zaznamenat na vystavený reklamační protokol svůj nesouhlas. Následně je vhodné vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním zkonzultovat a případně si nechat vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, jakož i další náklady spojené s uplatněním této reklamace (jízdné, poštovné). Pro případné občanskoprávní řízení ve věci této reklamace by měl spotřebitel silné důkazní postavení.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.