Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Po pokládce samolepící vinylové podlahy se podlaha začala odlepovat ačkoliv byl dodržen výrobcem stanovený postup. Tak jsem se vypravil podat prodejci reklamaci kde jsem mu ukazoval video. Sepsali jsme reklamační formulář s tím že požaduji slevu z kupní ceny. Prodejce chtěl zaslat video/foto. O to jsem se pokoušel 14 dní a neustále jsem dostával výmluvy typu nedorazilo nejde otevřít a nefungují nám tu e-maily... Když se konečně podařilo prodejce mi sdělil, že se reklamace začíná počítat od dodání fotek. Prodejce jsem upozornil, že s ničím takovým nesouhlasím a že počítám s tím že reklamace bude vyřízena ve lhůtě 30 dní od podání. Nyní je to více než 30 dní tak jsem kontaktoval prodejce a bylo mi sděleno, že po podání reklamace požadoval výrobce podlahy po prodejci fotky. Výrobce fotky dostal až po 14 dnech. Výrobce nyní říká, že na vyřízení má 30 dní. A prodejce mě říká že musím počkat než se vyjádří výrobce. Jak toto řešit?
Předem děkuji za odpověď.
Samolepící vinyl GerFloor
Vrácení 60% kupní ceny. Tato částka odpovídá strhání celé podlahy a podlepení lepidlem.
|
Tweet |
Dle rozhodnutí Nejvyšší soudu, sp. zn. 33 Cdo 2694/2016, platí, že k vyřízení reklamace podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb. je nezbytné, aby kupující umožnil prodávajícímu o reklamaci rozhodnout, což se neobejde bez posouzení, zda předmět koupě skutečně vykazuje vytčené vady; předložení věci v určeném místě k takovému posouzení není vždy nezbytné.
Reklamovat zboží lze i tak, že spotřebitel podnikateli popíše vady výrobku a přiloží ilustrační video či fotografie vad. Lhůta pro vyřízení reklamace v takovém případě běží ode dne uplatnění reklamace, resp. ode dne následujícího. Pokud ovšem podnikatel požádá spotřebitele o poskytnutí dalších [a v tomto případě (krom tvrzení spotřebitele v protokolu o uplatnění reklamace) jediných] podkladů, domníváme se, že s touto žádostí se lhůta pro vyřízení reklamace staví. Tato lhůta následně počíná běžet tam, kde skončila, v momentě, kdy podnikatel obdrží požadované podklady.
Otázka, kdy podnikatel podklady obdržel je pro tento případ klíčová. Přikláníme se k názoru, že podklady ve formě videosouborů byly dodány v momentě, kdy je podnikatel obdržel bez ohledu na to, zda je mohl otevřít/přehrát. Vycházíme přitom z § 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ze kterého dovozujeme, že profesionál by měl disponovat technologickým vybavením, kterým videosoubor otevře, resp. kterým zajistí fungující e-mailovou komunikaci. Upozorňujeme, že tento závěr je třeba aplikovat přiměřeně. Pokud např. spotřebitel zaslal podnikateli nezvratně poškozený soubor, který opravdu není možné běžnými technologiemi číst/otevřít, pak je zjevné, že podnikatel, i kdyby postupoval s náležitou péčí (tj. v souladu s § 5 občanského zákoníku), nemůže reklamaci posoudit. Pro řešení tohoto sporu je proto třeba vyjít především ze skutkových okolností, které nejsou ve stížnosti přesněji specifikovány, a k jejichž posouzení nemáme dostatečné odborné znalosti z oblasti technologií. Shrneme-li výše uvedené, lze zjednodušeně uvést, že pokud bylo možné videosoubor za vynaložení přiměřeného úsilí číst/otevřít, byly podklady dodány a reklamační lhůta pokračuje ode dne, kdy byly podnikateli dodány. Pokud videosoubor nebylo možné s vynaložením přiměřeného úsilí číst/otevřít, lhůta se znovu nerozběhla a začala běžet až v momentu, kdy byl dodán podnikateli videosoubor, který bylo objektivně možné otevřít.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.