Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na Slevomatu jsem zakoupila v listopadu 2019, jako dárek rodičům, pobyt v centru Prahy se snídaní na 3 dny/2 noci, kdy rodiče si po obdržení poukazu zarezervovali pobyt v řádném termínu a to 23.-25.3.2020, v uvedenou dobu však byl v ČR vládou vyhlášen nouzový stav, se kterým souviselo uzavření hotelů, restaurací a dalších služeb a obchodů. Z tohoto důvodu byli rodiče kontaktováni hotelem, kdy jim bylo sděleno, že termín pobytu je zrušen a jakmile to okolnosti s výskytem COVIDU-19 dovolí, můžou si termín znovu zarezervovat. Dne 14.3.2020 mi také dorazil od spol. SLEVOMAT email, že termíny všech voucherů byly z důvodů nařízení vlády zrušeny, kdy vouchery jsou otevřené, bez termínu a budou prodlouženy. Následně si rodiče objednali znovu pobyt v Praze a to v září 2020, ale jelikož se opět situace s onemocněním COVID-19 opět zhoršila a to nejvíce v Praze, kdy bylo vydáno doporučení necestovat do Prahy z důvodu nepříznivé situace a s tím spojené zavírání služeb, rozhodli se rodiče opětovně kontaktovat hotel, kde jim bylo sděleno, že v daném případě jim doporučují kontaktovat SLEVOMAT s žádostí o prodloužení termínu, či vrácení peněz, jelikož hotel za pobyt peníze od Slevomatu ještě neobdržel, kdy tyto obdrží až po využití pobytu zákazníky. Následně jsem tedy informovala Slevomat s žádostí o prodloužení, či výměnu pobytu, nebo vrácení peněz. Bohužel mi byla nabídnuta pouze refundace voucheru, kdy však tato nabídka mi příjde, vzhledem k současnému stavu, kdy se již v letošním roce nacházíme téměř 4. měsíc v nouzovém stavu a s tím spojeným omezení veškerých služeb a obchodů jako neseriózní, jelikož na další nákup mohu použít poze 20% z celkové částky, kdy abych využila celkovou částku 3.750,-Kč, za kterou jsem pobyt koupila, musela bych na Slevomatu utratit dalších 18.500,-Kč. V této težké situaci mi toto jednání příjde jako sprosté a podvodné, jelikož si nechají peníze za nevyužité služby, které jsme bohužel, jako zákazníci nemohli využít.
Prodložení voucheru na pobyt, vrácení peněz, nabídka jiného pobytu, či služby mimo refundaci.
|
Tweet |
Pokud zprostředkovatel přistoupil ke změně obsahu závazku mezi ním a spotřebitelem, přičemž spotřebitel tuto změnu obsahových náležitostí (tzn. v tomto případě místa a zejména času) akceptoval, proběhla mezi ním a zprostředkovatelem tzv. novace. Dle § 1902 občanského zákoníku platí, že dohodou o změně obsahu závazku se dosavadní závazek ruší a nahrazuje se novým závazkem. Dle nového obsahu závazku měl Slevomat.cz, s.r.o povinnost poskytnou spotřebiteli možnost "otevřeného voucheru a sjednání si náhradního termínu", což také učinil. Spotřebitel voucher využil a sjednal si nový termín.
Poté podle našeho názoru nedošlo k tzv. následné nemožnosti plnění podle § 2006 občanského zákoníku. Doporučení necestovat do Prahy se (formálním) pohledem nerovná nemožnosti čerpat danou službu, ačkoliv si uvědomujeme, že zejména pro ohrožené skupiny spotřebitelů představovala situace už v ten moment výraznou komplikaci, za kterou na druhé straně nenese odpovědnost poskytovatel služby. Jinými slovy, spotřebitel měl službu čerpat, nebo se domluvit s poskytovatelem služby na dalším postupu. Ze zákona spotřebiteli neplynul a neplyne nárok na vrácení kupní ceny, pokud potencionální nemožnost čerpání služby byla víceméně pouze na jeho straně (byť byla založena doporučením magistrátu a zhoršenou epidemiologickou situací). Objektivně vzato totiž službu čerpat možné bylo. Poměrně překvapivě vyznívá skutečnost, že další postup nebyl domluven s poskytovatelem služby, ale se zprostředkovatelem, ačkoliv se tak stalo na výslovný pokyn poskytovatele.
Závěrem lze konstatovat, že spotřebitel má nárok na vrácení kupní ceny za pobyt, kterého se nemohl účastnit, pouze na základě smluvního ujednání a za podmínek v něm vymezených, neboť zákon mu takovou možnost negarantuje. Proto je podle našeho názoru povinen strpět podmínky, které při uzavírání dohody o navrácení peněžních prostředků akceptoval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, paní Dudová,
děkujeme za Vaši zprávu. Již jsme se společně spojily a našly jsme vhodné řešení celé situace, věřím tedy, že je nyní vše v pořádku.
Pokud bych Vám mohla v budoucnu s něčím pomoci, neváhejte se na mě kdykoliv obrátit.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz
Díky Vám vyřešeno pro naši spokojenost. Proběhla refundace kreditů v plné výši. Dekuji Vaší společnosti mnohokrát i za moje rodiče, kteří mohou pobyt využít snad v lepší době.
Hezký den, paní Dudová,
děkuji za Vaši zpětnou vazbu, jsem moc ráda, že jsme vše vyřešily k Vaší spokojenosti.
Přeji krásný den.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz