Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jak je tady zmiňováno rovněž nám přivezli poškozené zboží (gauč) dost zásadně. Přivezli jej 11.11.2020 Nechci sponzorovat gaunery dovážející poškozené zboží ze zemí jako je Polsko nebo Slovensko jako znehodnocené a u nás jej vydávají a prodávají za prvotřídní a plnohodnotné.
Okamžite při rozbalování nafoceno, podaná reklamace týž den a ještě týž den zamítnuta. Že jde o mechanické poškození.
Pokud by nebylo poškození neřešil bych reklamaci ... Nevím kde k poškození došlo, nejsem detektiv... (nakládka, vykládka, doprava) Dávejte si na ně velký pozor, firma se za dva roky výrazně zhoršila. A dle stále delších dodacích lhůt míří ke krachu...Určitě těmto podvodníkům hlavně neposílejte žádnou zálohu předem.
S přehledem se podepisuji...
Ladislav Ploch
Mohu vysvětlit též osobně a poslat fotky poškození a reakci zmíněné firmy, bude-li zájem.
Pohovka vč dopravy
Nelze opravit. Poškození je navelice viditelném místě.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní v tomto duchu, může spotřebitel namítat, že k mechanickému poškození sice mohlo dojít, ale že k němu došlo rozhodně ještě před tím, než zboží převzal od dopravce. K prokázání tohoto tvrzení je vhodné poskytnout důkazy, např. fotografie, video nebo protokol o předání zboží, kde je možné vadu vytknout, je-li zjevná již při přebírání zboží od dopravce. I pokud tyto důkazy spotřebitel nemá, není jeho pozice bezvýchodná. V prvních šesti měsících od převzetí zboží platí zákonem stanovená "domněnka vadnosti" zboží (viz výše), kterou musí vyvrátit podnikatel. V případě sporu by to byl tedy podnikatel, který by musel prokázat, že řádně splnil svou povinnost a zboží v pořádku doručil spotřebiteli na sjednané místo ve sjednaný čas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.