Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 12.11.2020 jsem si objednala a zaplatila objednávku č. 1136938866. Zaplavená i cena za dopravu. S tím, že mi zásilka přijde 14.11.2020 mezi 15:00-19:00 hod. Ráno v den doručení mi přišla pouze SMS, že z technických důvodu nebude zásilka doručena. Od té doby mě nikdo nekontaktoval ohledně náhradního termínu. Opakovaně jsem se snažila dovolat na jejich telefonní číslo, jednou se mi to podařilo, ale bylo mi uděleno, že mám počkat na zavolání. Stále se nikdo neozval. Již jsem poslala i čtyři emaily, ale ani tam žádná odpověď. To, že firma nekomunikuje je zásadní problém. Člověk počítá a s doručením nábytku, vyklidí, nachystá byt a nemá nic. Ani nábytek, ani peníze, natož nějaké řešení.
Kupovala jsem dvakrát vyvýšenou postel
Co nejbližší telefonický kontakt od společnosti IKEA, domluvit si nejbližší termín dodání objednaného a zaplaceného zboží na uvedenou adresu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.