Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Neuznané vrácení zboží.
Produkt svou "vůní" ani složením neodpovídal popisu produktu.
Podle popisu se mělo jednat o sladkou omamnou vůni fialek, ale přišel mi produkt s "vůní dezinfekce, s převahou lihu". Slibovaná růže, ylang, pomeranč ... zde nebyly vůbec cítit. Myslela jsem si, že se firma spletla a omylem poslala dezinfekci, nebo se spletla při míchání ve složení.
Vrátila jsem parfém. Firma ale nezkontrolovala složení parfému VIOLA a sdělila mi, že na tento druh výrobku nelze uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů. V tomto případě se prý postupuje dle obchodních podmínek e-shopu, se kterými zákazník při potvrzení objednávky souhlasí. Pokud by byl výrobek neporušený a nepoužitý. Já jsem samozřejmě vyndala tento výrobek z obalu a přičichla.
Myslím si, že firma nedodržela slibované složení parfému a měla se mým případem zabývat, a ne bez přezkoumání poslat tento "rozbalený" produkt zpět. Slibované éterické oleje jsou drahé, i parfém nebyl nejlevnější. Tomu byl měl odpovídat i obsah lahvičky!!!
Popis parfému VIOLA na e-shopu: Vůně fialek vyvolává vzpomínky na dětství, na živé květy. Sladká podmanivá vůně tohoto parfému je utvořena z typicky ženského ylangu, pelargonie, růže doplněná o zástupce citrusů. Mezi ty se řadí pomeranč, limetka, citron. Nedílnou součástí je i pryskyřičný éterický olej elemi. INCI: Alcohol denat., Citrus aurantium dulcis Peel Oil, Cananga odorata Flower Oil, Canarium luzonicum Gum Oil, Pelargonium graveolens Oil, Citrus aurantifolia Oil, Citrus limon Peel Oil, Rosa damascena Flower Oil
Chtěla bych, aby firma uznala vrácení zboží a vrátila mi za tento produkt peníze.
|
Tweet |
Co se týče reklamace zboží, platí, že nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Co se týče odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i plavky.
Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.