Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#46287Neuznané vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2020, před 4 lety

Jiří Otoupal

Znění stížnosti

Dne 29. 10. 2020 jsem si koupil notebook Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 Onyx Black za 17 900Kč s notebookem jsem nebyl spokojený výkonově a tak jsem ho chtěl vrátit v období do 14 dnů od koupi. Notebook jsem odevzdal na Alza Techzone v Holešovicích nepoškozený,čistý a jako nový. 3 dny na to mi alza napsala že moje vrácení zboží zamítají protože u touchpadu je šroubek který jde skrz tělo. Nepochopil jsem co tím bylo myšleno a tak jsem volal na informační linku, kde jsem chtěl zjistit co se stalo a žádal objasnění. Specialista mi zmínil ,že mají i fotky a tak jsem o ně požádal ,protože jsem si pořád nemohl představit co se stalo. Fotky, které mi posílal na dvakrát jelikož je zapoměl připojit dorazily o půl hodinu později a naprosto mi vyrazily dech. Na fotce šroubek od notebooku někdo prorval mnou nepochopitelným způsobem skrz přední plast a šroubek koukal ven z notebooku. Nevěřícně jsem koukal na fotku a poslal email, kde jsem vylíčil že v tomto stavu notebook rozhodně neodešel spolu se záznamem mého pokoje, který jsem posílal kamarádovi co si o něj náhodou požádal (chtěl vidět můj pokoj) a za tuto šťastnou náhodu jsem vděčný. Notebook je na záznamu vidět v prvních pár sekundách neporušený čistý a naprosto v pořádku. Alza se k tomuto staví bez ochoty toto nějakým způsobem řešit a chce mi notebook vrátit bez vrácení peněz. Na stížnost ode mne zatím nereagují.


Produkt

Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 Onyx Black


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2020 10:30, před 4 lety

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit částku vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.

V případném soudním sporu nese důkazní břemeno podnikatel. Podnikatel by tedy měl v řešené věci prokázat, že spotřebitel věc poškodil tím, že se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Není-li podnikatel schopen toto prokázat, musí spotřebiteli vydat zpět uhrazenou kupní cenu v plné výši.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2020 23:36, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.