Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#46304Lednice Samsung

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2020, před 4 lety

Jan Šíma

Znění stížnosti

Mám problémy se servisem ledničky Samsung nejprve
záruční a pak pozáruční, (vytékání vody ) v zápisu o opravě technik vždy
uvedl něco jiného než byla skutečná závada.

Proběhlo na ní několik oprav, ale potíže se nepodařilo natrvalo odstranit, a při poslední
návštěvě technika mi sdělil, že je vadná izolace ledničky, za což opravdu
nemohu a jedná se o výrobní vadu. Ale z dúvodu , že je lednice již po
záruce nám sdělil Samsung a protože již bohužel nemáme doklad o
koupi máme smůlu. Navíc se problémy s každým zásahem technika
prohlubovaly. Nyní nechtějí uvést lednici do původního stavu a ani mi
vrátit díly které technik vyměnil nebo upravil. I když by se měla
vztahovat záruka na provedenou práci odepsaly , že již padla záruka
Myslím že by měla platit,protože jsme volaly na jejich linku kde se
opravy provádějí a tam nám z důvodu COVID 19 bylo sděleno že se
opravy prozatím u zákazníka neprovádějí a abych zavolal po uvolnění
opatření a také mi sdělila že toto zpoždění na záruku nemá vliv. To jsem
pak také udělal. Předpokládal jsem, že od VOC Samsung udělají nějaké
kompenzační řešení když je výrobek již po záruce třeba poměrnou část
kupní ceny nebo výměnu s doplatkem, ale bohužel nic. Jsem
přesvědčen , že za současný stav lednice může servisní technik a
výrobce lednice. Prosím o pomoc lednice byla v té době nejdražsí
model v nabídce samsungu. cca 65000kč Děkuji předem za vaši pomoc


Produkt

Lednice RF24HSESBSR/EF


Požadované řešení

Požaduji vrácení min 70% částky nebo výměnu novou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2020 13:59, před 4 lety

a) "zákonná" záruka za jakost
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění sjednané jakosti. Konkrétně by mohla mít věc vadu ve smyslu ustanovením § 2161 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Má-li věc vadu, může ji spotřebitel reklamovat (tj. uplatnit práva z vadného plnění).

Práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Kupující má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Musí ovšem vždy prokázat, že vada byla přítomna na věci již během prvních 24 měsíců. Toto prokázání může v praxi činit poměrně značný problém. Pokud by se ovšem spotřebiteli podařilo prokázat, že reklamovaná (a v předcházející reklamaci doposud neřešená) vada byla přítomna na lednici ve lhůtě 24 měsíců od převzetí, lze vznést reklamační nárok i po uplynutí 2 let (viz výše).

Jelikož v obsahu stížnosti nejsou uvedeny žádná data (zakoupení, provedení reklamace, ukončení reklamačního řízení atp.), nemůžeme poskytnout konkrétnější vyjádření.

b) smluvní záruka za jakost
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně. Pro uplatnění smluvní záruky za jakost tedy může být smluvně stanovena podmínka předložení dokladu o zakoupení. Pokud však tato podmínka mezi stranami dopředu sjednána nebyla, máme za to, že spotřebitel pro uplatnění smluvní záruky za jakost nemusí předkládat podnikateli doklad o zakoupení. V takové situaci podle nás postačuje, pokud spotřebitel prokáže vznik závazku (tj. zakoupení věci) i jiným způsobem - např. výpisem z účtu, dosavadní praxí stran (pokud byla věc několikrát opravována technikem společnosti, je zjevné, že se jedná o věc zakoupenou u této společnosti, neboť jinak nevidíme logický důvod, proč by ji technik několikrát opravoval) nebo v krajním případě i svědeckou výpovědí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Jelikož stížnost je velmi obecná, může se spotřebitel s upřesňujícím sdělením obrátit na naši poradnu. Dostupná je na čísle 299 149 009, a to v pracovní dny od 9 do 17 hodin.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.