Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 5.5.2014 jsme zakoupili boty Vans v obchodě Office shoes. Dne 13.9.2014 jsme obuv reklamovali z důvodu vyšisování barvy. Reklamace nám byla zamítnuta z důvodu nevhodného užívání.
přímé znění prodejce je toto:
Ztráta barvy je jasným důkazem nedodržení pokynů k užívání a ošetření obuvi, o kterých jste poučena v záručním listě.
Materiál sám od sebe neztratí barvu obvyklým nošením.
Boty byly nošeny cca 10 - 15x. Tímto boty nejsou nošeny ani 6 měsíců.Vyjádření prodejce považuji jako nesmyslné.
požadujeme vrácení pěněz z důvodu nekvalitního zboží. V totmo případě se jedná o možné odstoupení od smlouvy do 6 měsíců.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že obuv nebyla vadná při převzetí.
Do doby než bude domněnka vyvrácena, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Odstoupení je tedy až poslední možností, pokud není možné reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou.
Dobrý den, paní Augustinová,
Jak sama citujete z naší zprávy Vám, materiál sám od sebe neztratí barvu obvyklým nošením a hlavně ztráta barvy je jasným důkazem nedodržování pokynů nejen užívání, ale také hlavně ošetření a údržby obuvi.
Jak jsme již zmiňovali v našem posledním vyjádření, toto stanovisko k reklamačnímu řízení č. 4000001861 je konečné a jako spotřebitel máte v této fázi samozřejmě právo postupovat dle vlastního uvážení.
Děkujeme za pochopení.
Za Shoebox CZ s.r.o.,
Ondřej Kohút
Vzhledem k tvrzení prodávajícího považujeme stížnost za uzavřenou s nedosažením dohody.