Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Mobil Pohotovost jsem zakoupil dne 21.10 mobilní telefon Apple Iphone 11 na splátky od společnosti Hello bank. Prodejce potvrdil odstoupení od kupní smlouvy 31.10. Následně jsem zboží zabalil a odeslal 2.11. Českou poštou prodejci na jeho adresu, kam dorazilo 9.11.. Od té doby jsem společnost několikrát kontaktoval pomocí e-mailu zda zboží dorazilo v pořádku , bohužel mi nikdo nebyl schopný odpovědět.
Bohužel vždy ať vyčkám až bude zahájeno odstoupení od kupní smlouvy. Chápu situaci prodejce , ale zboží je zakoupeno na splátky a netuším zda dorazilo pořádku. Nerad bych se dostal do situace, kdy mi bude oznámeno že zboží dorazilo poškozeno a já budu po 14 dnech těžko reklamovat přepravu u České pošty. Kontaktoval jsem i společnost Hellou bank a informoval je o dané situaci. Vždy jsem ze společností Mobil Pohotovost byl spokojen, jen tato situace mne nemile překvapila.
Mobilní telefon Apple Iphone 11
Rád bych dostal podrobnější informace o průběhu odstoupení od kupní smlouvy. Tak aby se vše mohlo vyřešit ke spokojenosti obou stran. Nerad čekám bez zboží a ještě na začátek splácení úvěru. Rád bych zůstal této společnosti nadále věrný a nakoupil zde další zboží. Věřím že je to jen věc způsobena současnou situací.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nám ke stížnosti sdělila, že 20. 11. 2020 bylo odstoupení od kupní smlouvy uznáno a smlouva u hello bank stornována, vše by tedy mělo být již vyřešeno.
Stížnost proto přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informaci potvrdit a stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: