Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na internetu jsem si našel prodej nemovitosti. Nemovitost byla v exekuci a tedy byla v aukci na kterou jsem se registroval. Společnost si účtuje 5000,- za podání informací o dražebním jednání. Nemovitost, ale byla z aukce stažena ještě před proběhnutím dražby. Společnost teď po mně žádá uhrazení tohoto poplatku. A mně přijde absurdní, abych platil za informace, které mi byli k ničemu, když dražba neproběhla a já se nemohl účastnit aukce a popřípadě si nemovitost koupit. Se společnosti jsem se snažil telefonicky spojit, ale neúspěšně.
inzerát 2321scc
Požaduji, aby společnost uznala neplatný nárok na registrační poplatek ve výší 5000,- v rámci okolností.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci "způsobu informování spotřebitele o cenách".
Společnost podle platného ceníku účtuje poplatek 5 000,- Kč za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu."
Z toho plyne, že poplatek není vázán na skutečnost, zda nakonec aukce skutečně proběhne. Centrum aukcí.cz s.r.o. je zprostředkovatelem informací, nikoliv organizátorem aukce, a tudíž nenese odpovědnost za její provedení.
Pokud společnost deklarované služby (viz výše) neposkytla, jednalo by se dle našeho názoru o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost vydat ochuzenému, oč se obohatil (k tomu viz § 2991 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Provazníku, zcela se ztotožňujeme s názorem dTestu. O poplatku jste byl informován dostatečně a z naší strany není možné přebírat odpovědnost za nerealizaci dražby, toto opravdu není v naší kompetenci, tedy souhlasíme s názorem dTestu, který je uveden shora.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.