Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 30.10. jsem si vyzvedl TV Panasonic TX -43GX600E na výdejním místě ve Zlíně. Obal nebyl poškozen. Po zapojení TV dne 5.11.2020 jsem zjistil, že na obrazovce je téměř z 1/4 plochy bílá plocha. TV jsem zabalil, a 6.11. vrátil na prodejnu bez obav, že jsem ve 14-ti denní lhůtě a že společnost Alza na svých stránkách upozorňuje pouze na 48 hodinovou lhůtu při dodání kurýrem.
Dnes, t.j. 20.11. mi přišlo zamítnutí reklamace s odkazem na mechanické poškození s odkazem na protokol servisu. Tento mi však doručen nebyl.Po telef. na call centrum dnes v 8,20 jsem se nedozvěděl nic konkrétního, pouze mi operátorka řekla, že postoupí můj nesouhlas reklamačnímu oddělení.
Můj argument, že na výdejním místě si můžu zkontrolovat pouze obal, bez otevření krabice a předvedení zůstal nevyslyšen.
Trvám na tom, že pokud údajné poškození bylo mechanické, tak bylo již při předávání na výdejním místě ve Zlíně.
Objednávka č. 427149354, Reklamace č. ASRE 20826877
Nabídnout výměnu zboží, nebo vrácení peněz. Po této zkušenosti raději vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla, tedy že televizor nebyl mechanicky poškozen.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, děkuji za zaslání. V tomto případě byla reklamace znovu posouzena a v rámci nové byl i vystaven dobropis, který byl zákazníkovi proplacen. Věřím tedy, že záležitost byla uzavřena v rámci spokojenosti zákazníka. S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, hned druhý den po podání podnětu na vašestížnost.cz jsem obdržel zprávu od společnosti Alza, že reklamace byla uznána. Peníze mi byly vráceny na účet během 10-dnů. Vzhledem k tomu, že jsem ve stejný den volal i call centrum společnosti nevím, zda za úspěšným vyřízením stojí váš web nebo telefonát s operátorem. Nicméně považuji váš web jako skvělou službu, která pomáhá koncovým zákazníkům. Děkuji.