Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#46335Nedodání objednávky na smluvený termín, bez včasného upozornění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2020, před 4 lety

Denisa Čadková

Znění stížnosti

Dnes (20/11/2020) mezi 9 - 13 hodinou mi měla být doručena objednávka č. 1137323278 - kuchyńská deska na míru. Na kterou jsem měla domluvené dva řemeslínky, aby desku naistalovali, finálně zapojili všechny spotřebiče a uvedli celou kuchyn do chodu.

V 9:08 jsem měla hovor od dopravce IKEA, který jsem ale nedoběhla. Okamžitě jsem na toto číslo volala zpátky ale nikdo to nezvedal, v následující hodině a půl jsem na toto číslo volala ještě 7 krát a napsala také SMS, vše bez odezvy. Když jsem se poté po 30ti minutách dovolala na infolinku, bylo mi řečeno že se na to podívají více do detailu. Paní na infolince mi sdělila, že doručování bylo zrušeno - bez udání důvodu, a že domluví expresní doručení, jelikož v sytému vidí, že je to kuchynská deska na míru, na kterou již 4 týdny čekáme a že je to urgentní. Dále mě také informovala, že mi znovu zavolá s přesnějšími informacemi. Již nezavolala, a proto jsem po další hodině volala na infolinku znovu, kde mi bylo řečeno, že se objednávka řeší at ještě chvíli vydžím na hovor od okolegyně. V průbehu čekání na další telefonát mi z ničeho nic přišla SMS, která cituji oznamovala: Vaše objednávka nebyla dnes vyskladněna, zbozi dnes nemůže dorazit. Ozveme se vám. Od té doby se nikdo neozývá a na infolinku se nedá dovolat jelikož nefunguje.


Produkt

objednávka č. 1137323278 - kuchyńská deska na míru


Požadované řešení

Okamžité doručení desky. Navrácení 500kč za dopravu jelikož objednávka nebyla doručena v dohodnutém termínu a také zaplacení výloh za řemeslínky, kteří tu na montáž kuchynské desky čekali půl dne zbytečně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2020 10:18, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.