Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Minulou sobotu mi bylo od této společnosti ztrženo z účtu 152Kč, o kterých nic nevím a proto se domnívám, že je společnost ztrhla neoprávněně, nahrává tomu i "přístup" Arrivy, nereaguje jak na telefonní číslo, tak ani na email uvedený na jejich webu. Nejde mi tolik o peníze, jako o princip.
Myslím, že je pochopitelné, že mě toto jednání dost znepokojuje a proto se ptám, zda-li to lze řešit i jinou cestou?
Reagování společnosti a podání vysvětlení.
Návrh jiného řešení.
|
Tweet |
Nebyla-li mezi stranami uzavřena smlouva, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku, neboť k zaúčtování platby nebyl patrně žádný právně relevantní důvod. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
O této skutečnosti by měl spotřebitel podnikatele neprodleně vyrozumět, resp. měl by ho vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení.
Není-li to možné běžnými prostředky komunikace, může spotřebitel zaslat podnikateli tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.