Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Žádost o vrácení peněz za vadné zboží
Fidemia group s.r.o.
V Chebu, 22. 11. 2020
Věc: Odstoupení od kupní smouvy. Vrácení peněz za nedodané a reklamované zboží
Dobrý den,
Těsně před Vánocemi 2018 jsem objednal elektrickou koloběžku a pěnězenku v Allhere. Dnes je 22. listopadu 2020 a pěnězenku jsem dodnes nedostal, přes písemné ujištení p. Smoly, že sám dohlédne na nápravu. Řekl bych, že jeho slovo nemá velkou váhu.
Případ kolobežky je mnohem závažnější vzhledem k nebezpečnému výrobku a k její vyšší pořizovací hodnotě. Kolobežka hned od prvního dne použití mela zavadu v elektronickem modulu, nejzávažnějši problém bylo brzdění. Tento modul aktivuje elektrickou brzdu na přední kolo a pžinejmenším v 50% případu tato brzda selhávala. Zadní brzda je při rychlosti nad 10km/h téměř zcela neúčinná. Maximálni rychlost kolobežky je asi 25km/h a při selhání elektrické brzdy je zcela neovladatelná a nebezpečná pro všechny účastníky provozu. Sám jsem v důsledku vypadnutí funkce elektronického modulu (soucasne zhaslo svetlo v noci a selhala brzda), utrpěl pád a zranění. Tentýž den jsem vešel ve styk s p. Smolou, ktery slíbil nápravu. Koloběžku jsem odeslal na jeho žádost do opravy a asi po 4 týdnech přišla nazpátek z prasklým krytem elektronickeho modulu, asi v důsledku přílišně utaženého sroubku v plastickém krytu.. Přesto jsem vyzkoušel funkci brzdy. Je pravda, ze na úseku asi 6km dlouhém brzda ani jednou nevysadila, avšak jeji učinek byl trhavý a při jízdě z kopce mohl snadno způsobit pád, zejména na kluzkém povrchu. Hned druhý den jsem tuto zkušenost napsal panu Smolovi a dodnes jsem nedostal žádnou odpověd. Brzy poté jsem musel odejet do Austrálie na dlouhou dobu a po návratu řešil důležite problemy, včetně zdravotních. Dal jsem tedy panu Smolovi spoustu času nedostatek v opravě kolobežky a dodaní peněženky napravit.
Z Internetového obchodu v ČR jsem vyléčen. Předtím jsem hodně používal nákup na netu v Austrálii a nikdy neměl problém.
Ke koloběžce jsem ztratil důvěru. Odstupuji proto od kupní smlouvy a žádám vás o bezodkladné vrácení peněz na můj platební účet: 240809992/0300
Pokud jde o peněženku, netrvám o na vrácení peněz, pokud se vám podaří ji dodat
Ing Karel Severa
Trnková 2740/5
350 02 CHEB
Ke koloběžce jsem ztratil důvěru. Odstupuji proto od kupní smlouvy a žádám vás o bezodkladné vrácení peněz na můj platební účet: 240809992/0300
Pokud jde o peněženku, netrvám o na vrácení peněz, pokud se vám podaří ji dodat
|
Tweet |
Nemá-li zboží sjednané vlastnosti, je vhodné ho reklamovat. Není-li reklamace provedena dle názoru spotřebitele uspokojivým způsobem, je nutné zboží reklamovat opětovně pro tutéž vadu. Vyskytne-li se vada na zboží opětovně, je možné od smlouvy odstoupit. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Z obsahu stížnosti plyne, že věc byla reklamována jednou, přičemž spotřebitel, i když nebyl s vyřízením reklamace spokojen, věc již znovu nereklamoval. Proto spotřebiteli nenáleží právo na odstoupení od smlouvy pro opětovný výskyt již opravované vady.
K nedodání peněženky lze uvést, že pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spory vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.