Společnost


LogiCall Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46380Neodůvodněná dlužná částka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2020, před 4 lety

Jiří Halász

Znění stížnosti

Měl jsem smlouvu u UPC, kterou jsem využil a následně zrušil. Používaný setop box, který měl být odebrán firmou při ukončení smlouvy se toto neuskutečnilo z jejich strany i přes domluvený termín technika se toto neuskutečnilo.

Zaplatil jsem částku 2 200Kč jako pokutu, ale žádali 10 177,24 Kč.

Při žádosti o odůvodnění úhrady dlužné částky jsem do dnešního dne neobdržel po dvou opakovaných výzvách emaily a doporučenými dopisy odpověď na dlužnou částku 10 177.24Kč, jak k této částce dospěli.


Produkt

STB KAON KCF-SA700PCO PVR HDD USB,Ready-00651766966 a CONAX CARD-014164386030.


Požadované řešení

Jedná se o doplatek 7 977,24Kč / částka 2 200Kč již uhrazena/.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2020 15:19, před 4 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoli částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Smluvní pokuta musí být ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem součástí smlouvy samotné (smlouvy, na níž spotřebitel připojuje svůj podpis). Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Byla-li smluvní pokuta sjednána pouze v obchodních podmínkách, nicméně spotřebitel ji už uhradil, může se domáhat jejího proplacení zpět na základě ustanovení § 2991 občanského zákoníku. To stanoví, že kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je-li ujednání o smluvní pokutě pouze v obchodních podmínkách, a tudíž vůči spotřebiteli neúčinné, neexistuje právní důvod pro účtování si smluvní pokuty.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:15, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.