Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46389Vrácení penez

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2020, před 4 lety

Irena Bandyova

Znění stížnosti

Dne 7.9.2020 se měl konat zájezd do Turecka. Kvůli Covid 19 se zájezd nekonal. Od této doby čekám na vrácení peněz za zájezd. Jsme oba důchodci. Cestovní kancelář slibuje;že se na tom pracuje. Pořád nic.


Požadované řešení

Vrácení penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2020 15:42, před 4 lety

Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel má právo na vrácení veškerých plateb, které poskytl pořadateli zájezdu, výlučně ve formě peněžních prostředků. Jediná možnost, kdy může spotřebitel starší 65 let obdržet od cestovní kanceláře voucher namísto peněžních prostředků je v situaci, kdy s tím sám spotřebitel výslovně souhlasí. To vyplývá z § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).

Lhůta pro vrácení peněžních prostředků je ze zákona 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel pořadateli oznámil, že voucher odmítá. To plyne z § 3 odst. 3 a z § 6 odst. 5 lex vouhcer.

V případě, že pořadatel zájezdu nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud nebudou pokusy o smírné vyřešení úspěšné, může se spotřebitel vzhledem k výši dlužné částky obrátit na advokáta a podat jeho prostřednictvím žalobu k civilnímu soudu. Seznam advokátů je dostupný např. z: https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:27, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.