Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#4639Stížnost na zamítnutí/vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 12 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2014, před 10 lety

Soňa Svobodová

Znění stížnosti

Dobrý den,
znepokojil mě přístup k reklamacím u společnosti Alza.cz. Dne 14. 1. 2013 jsem si totiž u společnosti Alza.cz zakoupila notebook HP Pavilion dm1, u kterého došlo ke značnému uvolnění levého pantu (při pohledu na notebook ze zadu) a k menšímu uvolnění pravého pantu (vůle v levém pantu však byla podstatně výraznější než v pravém). Z tohoto důvodu byl notebook dvakrát po sobě reklamován (17. 6. 2013 a 12. 3. 2014), přičemž obě reklamace byly uznány a byla provedena oprava notebooku.
Během běžného používání však opět došlo k uvolnění pantu, a proto jsem notebook opět reklamovala s požadavkem na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu třetí stejné reklamace. Reklamace (vyřízena dne 3. 9. 2014) však byla zamítnuta s odůvodněním: "Uvedená závada se neprojevila. Vůle v pantech odpovídá stáří a opotřebení výrobku." Jelikož však vůle v pantu byla stále značná, podala jsem dne 16. 9. 2014 reklamaci notebooku znovu a uvedla jsem v ní i důvody, proč se zamítnutím předchozí reklamace nesouhlasím (vzhledem k tomu,že jeden pant je více uvolněný než druhý, není logické aby se jednalo o závadu odpovídající stáří a opotřebení výrobku; od druhé reklamace uběhlo pouze cca šest měsíců, tudíž před touto dobou měl být výrobek v "bezvadném" stavu; s kloubem jsou problémy již od začátku).
Tato reklamace byla vyřízena dne 8. 10. 2014 a byla opět zamítnuta s odůvodněním: "Zjistena mirna vule v pantech, adekvatni stari zarizeni, po utazeni sroubu v LCD a spodniho krytu NB nastalo mirne zlepseni. Odstoupeni od kup.smlouvy zamitnuto ze strany HP."
Způsob vyřízení reklamace mě překvapil. Důvodem je zejména fakt, že navzdory zamítnutí reklamace byl notebook opraven. Dále je však zvláštní, že při třetí (první zamítnuté) reklamaci mi bylo sděleno, že "uvedená závada se neprojevila", zatímco u poslední, čtvrté (druhé zamítnuté) reklamace bylo konstatováno, že "zjištěna mírná vůle v pnatech". Dodávám, že s notebookem z mé strany nebylo mezi těmito reklamacemi nijak manipulováno, ani nebyl používán.


Produkt

Mini notebook HP Pavilion dm1-4100sc šedý (Sériové číslo: 5CD2102JBF)


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2014 15:15, před 10 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítá, neměl by reklamovanou závadu odstraňovat. Takové jednání by mohlo naplnit znaky zastřeného právního jednání tím, že vada v podstatě byla odstraněna, ale formálně zamítnuta. V tomto případě také prodávající připravil spotřebitele o možnost prokázání, že se o vadu skutečně jedná tím, že jí pravděpodobně odstranil. Ve prospěch spotřebitele je také skutečnost, že totožná vada byla již 2 x odstraňována.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 13:15, před 10 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.