Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#46395Výzva k úhradě poplatku 5000 Kč

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2020, před 4 lety

Veronika Garčarová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Též jsem obdržela výzvu k uhrazení poplatku 5000KČ.
Registraci jsem provedla v srpnu 2020, tedy v době po tzv. doplnění informace o zpoplatnění před tlačítko registrovat.

Domnívam se však, že tato informace je nedostatečná z několika důvodů:

Informace o zpoplatnění je uvedena až ve spodní části pod registračním formulářem.

Informace o zpoplatnění nebyla v předchozí komunikaci nikde zmíněna. Ve chvíli vyplňování registračního formuláře spotřebitel netuší o poplatku.

Informace o zpoplatnění je snadno přehlédnutelná!

Výše částky není zřetelně uvedena, musí se na ni prokliknout odkazem. Po registraci člověk neobdrží žádnou fakturu, aby nemohl po zjištění registračního poplatku odstoupit od smlouvy. Server nežádá žádné ověření uživatele např. přes Czech Point.

Po prokliknutí na ceník jsou uváděné ceny "zdarma" je opět nutno rolovat k uvedenému poplatku.

Poplatek 5000KČ je neadekvátní za poskytnuté služby.
Ještě bych pochopila registrační poplatek do ceny např.500 Kč, jelikož za registraci jedinec vlastně žádnou službu nezíská, ale při této ceně mám pocit, že se jedná o podobné aktivity tzv. "šmejdů".

Z důvodů výše uvedených a s přihlédnutím k nárustu stížností ostatních spotřebitelů se domnívám, že opatření firmy centrum aukcí s.r.o. z jara 2020 (doplnění informace o zpoplatnění) je nedostatečné a to i přes rozhodnutí ČOI.


Požadované řešení

Žádám o smírné řešení sporu. Potvrzení mé registrace jsem provedl v omylu, neboť jsem si informace o poplatku z důvodů výše uvedeného nevšiml a to i přes to, že si běžně čtu vždy všechny informace týkající se registrací či podpisů smluv.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2020 14:51, před 4 lety

Pokud došlo k registraci (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2020 19:23, před 4 lety

Dobrý den paní Garčarová, pokud zde zpochybňujete rozhodnutí ČOI, tak již opravdu nevíme co k tomu dodat. ČOI je kontrolní a dozorový orgán nad činností podnikatelů, závěry tohoto orgánu by měla být pro všechny závazná, nebo si opravdu myslíte, že Váš názor má větší váhu než rozhodnutím ČOI? Opravdu si to myslíte? Ohledně počtu stížností, které uvádíte, tak zde můžeme zcela jasně a jednoznačně prohlásit a vždy jsme schopni toto tvrzení zcela jasně prokázat a doložit, že počet stížností zde nepřesahuje ani 2% našich klientů, chápete to? Aby jste měla opravdu představu co obnáší naše činnost, tak Vám některé naše činnosti osvětlíme níže, poté již budeme doufat, že si nikdy nebudete myslet, že tato služba má hodnotu 500,-Kč. Z Vašeho vyjádření je zcela zřejmé, že nemáte ani částečnou potuchu o tom, co všechno naše činnost obnáší. Vaše vyjadřování ve veřejném prostoru, kdy se vyjadřujete na naši adresu označením "šmejdů", je na hraně.. ...ale máte možná štěstí, že jste v komunikaci uvedla slovíčko "mám pocit", ale i tak to necháme posoudit naše právníky. Níže si prosím přečtěte co vše se musí udělat, aby klient dostal do emailu pouze posudek a vyhlášku, tak jak Vy uvádíte,"..... jedinec vlastně žádnou službu nezíská...." A na závěr, pokud by jste se řádně seznámila se smluvní dokumentací, tak by jste musela vědět, že zaslání faktury nemá absolutně žádný vliv na odstoupení od smlouvy, absolutně žádný.

Nákup nemovitosti z dražeb je možnost jak výhodně (s finanční slevou) nakoupit nemovitost. Tomuto výhodnému nákupu však předchází řada kroků a úkonů, které běžně nejsou kupujícím známy a tudíž pro tento nákup potřebují odbornou pomoc. Jednak se jedná o samotnou registraci na dražbu, která je v některých případech ne vždy jednoduchá (autentizace listin, doložení totožnosti…atd.), dále nutnost složit dražební jistinu a realizovat samotnou účast na dražebním jednání. Tomuto předchází kontrola dražební vyhlášky a znaleckého posudku z naší strany. Z naší strany jsme ve všech těchto krocích našim klientům nápomocni.

Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit poměrně nákladnou inzerci na realitních serverech a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně telefonické a emailové podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:

VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM TELEFONICKOU A EMAILOVOU PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč

Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.

V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.

Podívejte se do smlouvy, jaké činnosti je možno využít a podívejte se výše kolik energie se musí vydat, aby si jen potencionální klient mohl přečíst inzerát o výhodné dražbě a to zcela zdarma.
Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.11.2020 00:25, před 4 lety


Veronika Garčarová

Dobrý večer,

samozřejmě, že zaslání faktury má vliv na odstoupení od smlouvy, jelikož potencionální klient zjistí, že to co je jinde zcela zdarma, zde stojí 5000 Kč. Nepředpokládám, že děláte víc než jiné dražební portály, a přesto je registrace na jiných portálech zdarma a probíhá ve více krocích, tak aby byla ověřena totožnost dražitele, kde samotná registrace je, znovu opakuji, ale zcela zdarma. Vnímám celou situaci tak, že cílem je vylákat ze špatně informovaných a nepozorných zájemců o dražbu peníze. Podobný název se známým Seznamem (stránka sreality atd.) dává pocit jisté korektnosti. Domnívám se, že tato podobnost názvů pravděpodobně sníží pozornost a ostražitost mnoha lidí, jelikož neočekávají žádné úmyslně skryté informace, a po několika měsících přijde překvapení v podobě časově odložené, pro mnoho lidí značně vysoké, faktury. Poměrně vtipné je i telefonní číslo na info linku fakturace, kde se člověk nikomu nedovolá, asi aby jste nemuseli poslouchat naštvané klienty. Také Váš email vysvetlivky@s-drazby.cz, který má klient využít v případě nesrozumitelností, nejasností výkladu, jakéhokoliv slovního spojení v rámci www.S-drazby.cz nefunguje, přestože jsou dle popisu na vašich stránkách návštěvníci, uživatelé, partneři portálu www.S-drazby.cz údajně povinni si upřesňující vysvětlení na tomto emailu (viz. výše) vyžádat. Pokud se klient snaží přes tento email upřesňující informace vyžádat, vrací se jako nedoručitelná zpráva. Důvody, proč chci ukončit registraci i fakturu u Vaší společnosti jsem již odeslala v emailu. Rozhodla jsem se, že dále v této zbytečné konverzaci pokračovat nebudu, ale děkuji za zkušenost, ta je určitě k nezaplacení.
S pozdravem,
V.G.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2020 12:30, před 4 lety

Vzhledem k vyjádření spotřebitelky stížnost pro další komunikaci uzavíráme. Dále má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.