Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#46404Protahování reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2020, před 4 lety

Jan Krajíček

Znění stížnosti

Dobrý den Mám dotaz na dobu řešení reklamace. Zakoupil jsem ve
společnosti DATART pračku. Ke konci záruky začala mít pračka
problémy. Společností DATART jsem byl odkázán přímo na autorizovaný
servis BOSCH, aby byla oprava rychlejší. Oprava na poprvé neproběhla
správně a měl jsem tedy možnost reklamovat opravu u společnosti
BOSCH do 2,5 měsíců i když mezi tím skončila záruka a takto se to
konalo ještě 2x celkově tedy 3x s tím, že při poslední opravě nedodrželi
délku opravy 30dní a vzhledem k tomu ,že se jednalo stále o zpětnou
reklamaci ,kdy byla pračka ještě v záruce, uznali mi nedodržení délky
reklamace a napsali mi konečné vyjádření k opravě a vrácení plné
částky za pračku s tím,že pračka zůstane majetkem BOSCH. Tento doklad jsem měl předat tam kde jsem pračku
zakoupil (DATART) aby došlo k vrácení peněz. Vše jsem tedy doložil, ale
od společnosti DATART , kromě toho že požadavek přijali do řešení 3.11 2020 a
znova to posuzují, nemám žádné informace, kdy bude tedy vše
vyřízeno. Společnost BOSCH prováděla opravu 5 týdnů a ted to jsou budou 3
týdny co jsem doklady o konečné reklamaci předal společnosti DATART.
Nevím jestli tedy mají znova 30 dní na posouzení i když mají dokumenty
od BOSCH, která již reklamaci posoudila. Momentálně nemám ani
pračku ,která zůstala majetkem BOSCH ani peníze. Kontaktoval jsem i ombudsmanku paní Lenku Malou i operátora reklamací pana Miroslava Růžičku, kterému jsem posílal dokumenty o konečné reklamaci ze společnosti BOSCH, ale kromě odpovědi ,že věc je v řešení nic jiného nevím. Zkoušel jsem volat i na reklamační linku, kde mi řekli, že nic nevědí a do systému reklamací nevidí. Je to velice amatérské, jelikož tomu není ani přiřazeno žádné konkrétní číslo reklamace, jako u jiných společností, takže nevím ani čím se prokazovat kromě jména. Děkuji za pomoc.


Produkt

BOSCH WLG24160BY/05


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2020 15:30, před 4 lety

V případě odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě (30 dní) má podnikatel povinnost vydat spotřebiteli peněžní prostředky odpovídající kupní ceně věci, a to bez zbytečného dokladu.

Pokud je podnikatel v prodlení, lze ho vyzvat standardními komunikačními nástroji. Ze stížnosti plyne, že to spotřebitel již učinil. Pokud podnikatel nereaguje a nesplní sovu povinnost vrátit peněžní prostředku, bezdůvodně se obohacuje (k tomu viz § 2991 občanského zákoníku). V takovém případě je možné podnikatele vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2021 23:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.