Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
prosím Vás, měla jsem zakoupenou jízdenku 30.4. 2020 z Mnichova do Prahy pro 3 osoby plus zavazadla. Tato jízdenka byla zrušena kvůli Covid-19.
Předem moc děkuji za odpověď.
S pozdravem
Kristýna Hoduláková
Prosím, je ještě nějaká možnost peníze či rekompenzaci získat zpět či již vypršela lhůta?
|
Tweet |
Dle ustanovení § 40 odst. 1 písm. a) vyhlášky Ministerstva dopravy, o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu, platí, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce na vrácení jízdného. Nemůže-li dopravce cestujícího přepravit z důvodu šíření pandemie nemoci SARS CoV-2, nejedná se sice o zaviněné jednání dopravce, to však nemění nic na skutečnosti, že důvod neprovedení přepravy byl dán na straně dopravce. (I pokud bychom došli k opačnému závěru - tj., že se nejednalo o důvod na straně dopravce - lze postupovat za použití ustanovení § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Výsledek je totožný, spotřebitel má právo na vrácení jízdného.)
Spotřebitel má právo na vrácení jízdného i v případě, že ho bude požadovat s takto značným prodlením od původního termínu přepravy. Obecná promlčecí lhůta činí totiž v souladu s § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zásadně tři roky.
Nad rámec dotazu dodáváme, že kupní cena uhrazená spotřebitelem za jízdné může být vrácena pouze ve formě peněžních prostředků, nesouhlasí-li spotřebitel výslovně s možností, že mu bude kupní cena za jízdné vrácena ve formě kreditu, voucheru apod.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.