Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dubnu 2014 jsem zakoupil prostřednictvím Zapakatel.cz 2 poukazy po 2999 Kč na poznávací zájezd do Turecka v termínu 10.10.2014-17.10.2014. Zapakatel.cz mi potvrdil přijetí platby 9. dubna 2014. 16. dubna 2014 e-mailem potvrdila cestovní kancelář Wow Travel GmbH naši registraci.
Dear passenger,
Wow Travel is confirming your registration to Turkey, which was purchased using the site http://www.zapakatel.cz. Flight information will be send to you at least one week before your departure. Flights are operated by Corendon Airlines (airline company is subject to changes).
Departure Dates: 10.10.2014 - 17.10.2014
Flight information will be send out by mail from the address noreply@wowtravel.de. Please add this mail address to your mail contacts just to be sure that you’ll receive the mail including the flight information. Flight tickets won’t be needed, because flights are chartered. You’ll only need your passport/identity card at the airport to check-in!
Na náš dotaz o upřesnění hodiny odletu 14 dnů před odjezdem mi německá CK napsala, ať se obrátím na Zapakatel.cz nebo Bránu Slev. Tam jsme se již nedovolali a nemohli se spojit ani emailem. Ještě 9.10.2014 jsem si ověřil na letišti Ruzyně, že dne 10.10.2014 odlétá pouze jeden let do "naší" destinace v Turecku. Následně mi bylo sděleno zástupcem CK, která tento let uskutečňovala, že nejsme na seznamu cestujících. Zájezd, na který jsme 10.10.2014 měli odletět se neuskutečnil.
Žádám o navrácení uhrazené částky 5998 Kč.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Společnost Spojka Group s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.