Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, při koupi vozidla jsme se v Auto Heller Ostrava dotázali pana prodejce (Ing.Fabík Jan) zda automobil není bouraný- dotaz byl jasný a odpověď zněla, že auto bourané nebylo. Po cca 1 měsíci jsme zjistili dle výpisu o automobilu, že má provedenou výměnu kapoty atd. Žádali jsme buď odstoupení od smlouvy nebo popřípadě řešení formou kompenzace. Vše nám bylo zamítnuto. V ČR prodejci mají nekonečné spektrum možností jak spotřebitele obelhat.
Automobil VW Golf 1.0 TSI
Odstoupení od smlouvy včetně veškerých nákladů, popřípadě finanční kompenzace 40 000,-.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení výrobku užit nepravdivý údaj, může se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel, který se domnívá, že došlo k porušení zákona na ochranu spotřebitele, může podat podnět příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce.
Navíc může spotřebitel namítat neplatnost uzavřené smlouvy, neboť byl pravděpodobně uveden v omyl o rozhodující okolnosti. V případě, že by byla uzavřená smlouva neplatná, mají strany povinnost si vrátit to, čím původně plnily. Tzn. že spotřebitel navrací podnikateli automobil, zatímco podnikatel navrací spotřebiteli kupní cenu v plné výši. Možnost namítat neplatnost z důvodu jednání v omylu plyne z § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.