Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S CK jsem uzavřel jako objednavatel i pro další osoby smlouvu na zakoupení letenek a pobytu na Madeiře od 27.7. do 7.8.2020. Účastníci zaplatili zálohu, v jednom případě plnou cenu.
Sl. Holakovská 15.7. poslala mail, že let byl zrušen. Nabídla změnu termínu, destinace nebo voucheru. Odpověděli jsme 16.7., že jsme 65+, nabídku odmítáme a žádáme vrácení peněz.
Odpověděla, že zprávu bere na vědomí a předává účtárně. Nic se ale nestalo, tak jsem 17.8. napsal sl. Holakovské i panu Pekařovi, majiteli CK, že jsme doposud dlužnou částku neobdrželi.
Ten 18.8. odpověděl, že finanční prostředky obratem vrátí, až je dostane od letecké společnosti a hotelu, že podnikatelská činnost je omezena, a tak není schopen plnit závazky ve standardních lhůtách. Předpokládá vypořádání do 30 dnů po skončení regulací.
Další informace jsme už nedostali, proto jsem 10.11. poslal mail, ve kterém jsem jej požádal, aby do 24.11. sdělil, kdy splatí pohledávku a potvrdil příjem tohoto mailu. Nic z toho pan Pekař neučinil.
Letecký zájezd na Madeiru v termínu od 27. 7. do 7. 8. 2020, rezervační číslo Obchodního zástupce 28748. Objednány 3 letenky a dva dvoulůžkové pokoje se snídaní.
Požadujeme v době co nejkratší vrácení celé finanční částky za zájezd zrušený ze strany CK Fantasy Tour. Zaplatili jsme 3x zálohu a 1x plnou cenu zájezdu, celkem 46 891.- Kč.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel má právo na vrácení veškerých plateb, které poskytl pořadateli zájezdu, výlučně ve formě peněžních prostředků. Jediná možnost, kdy může spotřebitel starší 65 let obdržet od cestovní kanceláře voucher namísto peněžních prostředků je v situaci, kdy s tím sám spotřebitel výslovně souhlasí. To vyplývá z § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).
Lhůta pro vrácení peněžních prostředků je ze zákona 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel pořadateli oznámil, že voucher odmítá. To plyne z § 3 odst. 3 a z § 6 odst. 5 lex vouhcer.
Pokud pořadatel tuto lhůtu překročí, doporučujeme ho nejdříve kontaktovat "běžnou" cestou - tedy skrze e-mail, doporučený dopis nebo telefonicky a na tuto situaci ho upozornit. Cestovní kanceláře jsou nyní značně přetížené a několikadenní zpoždění je skutečností, která může nastat a je s jistou mírou pochopení i akceptovatelná. Na druhé straně, pokud jde o zpoždění v řádu týdnů či měsíců, doporučujeme spotřebiteli zaslat tzv. předžalobní výzvu ve smyslu § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nebude-li ani přesto pořadatel zájezdu reagovat, doporučujeme obrátit se na advokáta a podat žalobu na vydání bezdůvodného obohacení k civilnímu soudu. Seznam advokátu je dostupný např. z: https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.