Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.října 2020 jsem objednala a kartou online zaplatila znoží e-shopu Lumeo, dostala jsem automaticky generované potvrzení. Když jsem se po týdnu zajímala o dodání zboží, z kontaktní adresy podpora@lumeo.cz mi přišla odpověď, že mají 30 denní lhůtu a výmluva na "současnou situaci" (zřejmě zdržení dodávek kvůli Covid-19 restrikcím při transportu?). O něco později jsem zboží opakovaně upomínala (emailem, telefon neuvádějí, ani žádný jiný kontakt nebo identitu) a došel mi odkaz na nějaké trackování zásilky, které ale není funkční, vyplývá z něj, že zásilka je již v ČR, předaná České poště, ale Česká pošta ji pod danými indiciemi není schopna dohledat, není to platné mezinárodní trackovací číslo, bylo mi řečeno pracovníky České pošty.
Na další maily z tohoto týdne firma nereaguje, zjistila jsem, že je na ČOI na seznamu rizikových eshopů.
Jak mám postupovat? Je možná nějaké hromadná žaloba více stěžovatelů například? K té bych se přidala. U mne jde o menší částku, spíše jsem potřebovala to zboží (webcamera).
Děkuji.
Urychleně dodat zboží nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.