Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#46445Nedodané zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2020, před 4 lety

Jakub Ondráček

Znění stížnosti

Dne 27.10.2020 jsem na Alza.cz zakoupil 8 produktů v celkové hodnotě 5004 Kč. Objednávka byla rozdělena do 2 zásilek, dle sledování zásilkové služby Geis ale byla vyexpedována pouze jedna zásilka a objednávka tedy nebyla doručena v stanoveném čase. Objednávku jsem 30.10. v 11:49 zrušil prostřednictvím infolinky společnosti Alza, operátorem mi bylo tvrzeno, že peníze společnost vrátí do 48 hodin. Na webu objednávka ovšem stále nebyla evidována jako zrušená, a proto jsem 31.10. v 9:15 opět volal na infolinku (operátorka se představila jen jako Alice), kde mi operátorka tvrdila, že k žádnému zrušení objednávky předešlý den nedošlo. Objednávku opětovně zrušila 31.10. s tvrzením, že peníze se budou vracet až po tom, co se zásilky vrátí na sklad.

OBĚ zásilky Alza dle sledování společnosti Geis úspěšně převzala zpátky na svůj sklad 05.11. v 9:05 a 9:06. Dne 07.11. Alza vystavila dobropis 320805275, ovšem pouze na částku 1514 Kč, tedy pouze na jednu ze zásilek, ve které byly flash disky, datové kabely atp), druhou zásilku (s tiskárnou Canon PIXMA G2411 v hodnotě 3490 Kč) naprosto zazdili. Od 07.11. pravidelně urguji nápravu přes kontaktní formuláře na webu Alzy i přes telefonickou linku. Na maily nereagují vůbec, na infolince pořád jen slibují, že situaci budou rešit, že k problému dávají vyšší označení, aby se mu někdo rychleji věnoval, ale ke dni 24.11. se stále nic nestalo.


Produkt

Elektronická objednávka 8 produktů (drobná elektronika, kabely, tiskárna Canon PIXMA G2411)


Požadované řešení

OKAMŽITÉ vrácení korektní částky za CELOU objednávku, tj 5004 Kč!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2020 14:45, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.12.2020 17:58, před 4 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. V tomto případě byly vystaveny dobropisy postupně tak, jak nám přepravce zboží vrátil. Tyto byly následně refundovány zpět zákazníkovi, takže finanční prostředky byly v pořádku vráceny. Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2020 16:18, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2021 15:04, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 12:55, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.