Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 20.6.2020 jsem učinila objednávku na webové stránce www.suprdeal.cz (dále jen "Společnost"), která je již odstraněna, a zaplatila jsem ji předem prostřednictvím bankovního převodu (celková cena 807 Kč).
Dne 22.6.2020 byla objednávka potvrzena, včetně platby. Zboží (obuv) dorazilo v první polovině srpna, avšak musela jsem jej reklamovat, o čemž jsem danou Společnost informovala, a zažádala jsem o výměnu zboží. Dne 13.8.2020 Společnost mou reklamaci potvrdila, byla jsem ujištěna, že výrobek bude znovu objednán z jejich strany, a požádala mne, abych dané zboží zaslala zpět na adresu Dvorská 232, Hradec Králové 503 11.
Jelikož žádné další informace o odeslání zboží nepřišly, a telefonicky bylo nemožné se se Společností spojit, zaslala jsem na emailovou adresu info@suprdeal.cz dotaz dne 26.9.2020, kdy, a zda vůbec, mohu objednávku očekávat. Dne 8.10.2020 přišla odpověď, že rozmezí doby dodání je 5-60 dnů a v případě, že bude doba dodání delší než 60 dní, budu moct požádat o vrácení peněz.
Dne 28.10.2020 jsem Společnost písemně prostřednictvím emailu upozornila, že doba 60 dní byla již překročena, ale že i přesto bych preferovala doručení zboží než vrácení peněz. Ještě tentýž den jsem byla informována, že nastal problém na straně dodavatele a zboží mi doručeno nebude. Dále jsem byla požádána, abych Společnosti zaslala své kontaktní údaje pro vrácení peněz. Obratem jsem tedy své údaje zaslala.
Dne 12.11.2020 jsem byla ze strany Společnosti ujištěna, že peníze mi co nejdříve vrátí. Od té doby nikdo již ne emaily nereaguje, a zjištění, že Společnost svou webovou stránku odstranila, a tudíž nedokážu již zjistit žádné jejich údaje, mne bohužel přesvědčilo, že jsem se stala obětí podvodu z jejich strany.
Dne 25.11.2020 jsem Společnosti poslala výzvu k vrácení peněz, kde jsem jim, mimo jiné, připomněla ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, avšak jsem přesvědčená, že tímto se ničeho nedomohu.
Objednávka č. 293630, Moderní kotníkové pohodlné gumové podzimní boty - černá, 40, Cena 749 Kč + doprava 39 Kč + balné 19 Kč.
Požaduji vrácení peněz, jelikož zboží již dodáno nebude.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudní řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.