Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Provedl jsem registraci k dražbě ke konci srpna 2020, která se měla konat k 30.9. 2020, ale nekonala se. Dodavatel se zde zavazuje, že poskytne ve veškeré informace a emailový servis. Přesto mi zaslal pouze běžně volně dostupné materiály stažené z webu exekutora, které jsem již měl. Navíc nás již neinformoval, že dražba,se nebude konat. Takže přesto, že se dražba nekonala,společnost zaslala výzvu na 5000.- kč za registraci k dražbě. Společnost jsem kontaktoval a místo toho nám zaslala opětovně volně stažitelné materiály - dražební vyhlášku a odhad nemovitosti a ani nyní nám nesdělila, a možná že ani doposud neví, proč se dražba objektu, na nějž vyfakturovala poplatek nekonala. Ptám se tedy, v čem spočívá emailová podpora, k níž se společnost na stránkách zavázala. Z těchto důvodů, se mi zdá minimálně nemorální,ještě účtovat poplatek za něco co se neuskutečnilo.
S-dražby.cz - Registrační poplatek pro zajištění informací ke klientem poptávané dražbě, e-mailová podpora
Smírné, spočívající ve stornování výzvy společností Centrum aukcí.cz s.r.o. z důvodu nekonání dražby a neposkytnutí služby.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci "způsobu informování spotřebitele o cenách".
Společnost podle platného ceníku účtuje poplatek 5 000,- Kč za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." Z toho plyne, že poplatek není vázán na skutečnost, zda nakonec aukce skutečně proběhne. Centrum aukcí.cz s.r.o. je zprostředkovatelem informací, nikoliv organizátorem aukce, a tudíž nenese odpovědnost za její provedení.
Jinou otázkou je, zda byly zpoplatněné služby poskytnuty řádně a ve sjednané kvalitě. Má-li spotřebitel za to, že nikoliv, může službu u poskytovatele reklamovat. Zamítne-li poskytovatel služby reklamační nároky, je možné výsledek reklamace rozporovat prostřednictvím žaloby u civilního soudu.
Kromě toho dle ustanovení § 1793 občanského zákoníku platí, že zaváží-li se strany k vzájemnému plnění a je-li plnění jedné ze stran v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla druhá strana, může zkrácená strana požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy. Hodnocení této otázky ovšem závisí na konkrétních skutkových okolnostech každého případu, a proto nelze odpověď paušalizovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, souhlasíme s názorem dTestu a jen pro uvědomění celého procesu služby exekuční dražby zde z části popíšeme, co vše se musí z naší strany "učinit", aby klient mohl pouze dostat na email běžně dostupné informace, které jsou volně dostupné v rámci internetu, vše v řeči laika, klienta.
Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit inzerci na několika realitních serverech a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:
VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč
Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.
V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.
OPRAVDU SE VÁM ZDÁ POPLATEK 5 tis Kč jako neadekvátní finanční plnění za možnost se DOZVĚDĚT O VÝHODNÝCH DRAŽBÁCH.....a získat informace k těmto již vybraným dražebním jednáním ?
UVĚDOMÍ SI ZDE NĚKDO, ŽE SE ZDE MUSÍ PROCHÁZET A KONTROLOVAT NA DENNÍ BÁZI STOVKY RŮZNÝCH DRAŽEBNÍCH JEDNÁNÍ ?
NA ZÁKLADĚ JAKÉ INZERCE SE KLIENTI DOZVÍDAJÍ O DRAŽBÁCH ? KDO TUTO INZERCI PLATÍ A KDO JI OPĚT NA V RÁMCI KAŽDODENNÍ ČINNOSTI SPRAVUJE A AKTUALIZUJE ?
KAŽDÝ AŤ SI ODPOVÍ SÁM......
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.