Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na eshopu ambiq.cz jsem si koupil ponožkoboty skinners. Po cca 50km se mi odloupnul kousek podrážky. Na email s fotkami a dotazem, jak je to s reklamací, obchod neodpověděl. Takže jsem odeslal boty balíkem spolu s dokladem a reklamačním formulářem (dle návodu v eshopu). Po necelých 30 dnech (4.11.2020) mi přišel tento email :
"Dobrý den,
reaguji tímto na Vaši reklamaci ponožkobot Skinners (Granite Gray - velikost L) z objednávky č.190404126.
Reklamaci uznáváme, vzhledem k běžnému opotřebení zaslaných ponožkobot Vám zasíláme zpět na účet část kupní ceny ve výši 600Kč.
Mrzí nás potíže, které Vám tato vada zboží způsobila.
Děkujeme za pochopení
S pozdravem
--
Za tým AmbiQ.cz
Karla Muláčková
podpora@ambiq.cz"
Obratem jsem odpověděl, že nesouhlasím s vypořádáním reklamace. Dále jsem uvedl, že výrobcem deklarovaná životnost je více než 650km, ale já v nich nachodil asi tak 50km.
Po asi týdnu mi přišlo na účet oněch 600kč, což je polovina ceny.
Jinak žádná odpověď.
Výrobce je https://skinners.cc/cs/, výrábí pouze 1 výrobek - ponožkoboty skinners.
V reklamaci jsem požadoval vrácení peněz, případně výměnu zboží. Jelikož obchod reklamaci uznal, tak očekávám navrácení celé částky - a ne jen poloviny.
|
Tweet |
Způsoby vyřízení reklamace, je-li uznána, jsou vymezeny v ustanovení § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud je reklamace řešena odstoupením od smlouvy, náleží kupujícímu částka odpovídající kupní ceně, kterou za výrobek vynaložil. Prodejce si v takové situaci ponechává reklamovaný výrobek. Pokrátit vracenou částku s odůvodněním, že došlo k běžnému opotřebení, není možné.
Nevrácená část je bezdůvodným obohacením na straně prodávajícího. Nevrátí-li tuto část ani po výzvě, je možné ho k plnění vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Doporučujeme ji zaslat na adresu sídla podnikatele (Slavonice, 37881). Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.